Intel 82801 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

SabZero

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Hoi

windows xp pro opnieuw geinstalleerd.

Alle drivers geinstalleerd geen enkele gele vraag teken bij apparaatbeheer en toch doet de geluid niet. Als ik bij Configuratiescherm>spraak geluid klik staat: Geen audio apparaat!

Dit moet ik hebben:
Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller

Bij intel site kon ik ook niet vinden!

Help!

Driver staat op de CD van je moederbord

Ook niet!

toen ik klaar was met windows installatie

geluid's driver was al geinstalleerd

ik heb ook van cd rom opnieuw de geluids driver geinstalleerd en toch doet hij het niet!

Ik heb veel geprobeerd hoor!

Heb je nog meer geluidskaarten in je pc zitten?

nee het is gewoon onboard

Is er ook iets in de bios misschien?

Het enige wat je aan je geluidskaart in de BIOS kunt doen is hem aan- of uitschakelen.

Die optie hoef je alleen te gebruiken wanneer je een losse geluidskaart gebruikt in plaats van de on-board. Als hij voor de herinstallatie werkte dan is die optie dus niet gewijzigd.

Ook de chipset driver van je moederbord geinstalleerd?

Ja ook!

en toch nix!

Ik heb vaker pc's geinstalleerd op box computers moet je eerst geluidskaart driver installeren dan de rest anders doet het niet!

Dus ik weet niet of bij deze ook zo'n geval is.

Als het bij geluid een gele vraag teken aan gaaf dan kon ik wel iets aan doen maar bij mij laat hij zien dat het goed is terwijl hij niet werkt!

Opgelost door mezelf!

Nou ik heb windows opnieuw geinstaleerd en als eerste heb ik audio driver geinstalleerd en deed hij gewoon. Dus gwn simpel soms moet je eerst audio driver installeren dan de rest!

Handiger is eerst je chipset driver te installeren, dan de rest van je drivers die op de moederbord cd-rom staan. Je chipset stuurt onder andere ook je geluidskaart aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan