Intel Centrino uit Dell laptop op een desktop pc moederbord monteren. Socket 478.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwndamian

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ik heb een vraagje.

Mijn oma haar pc is al een behoorlijk poosje verouderd.

En nu leek me het wel leuk om voor haar voor sinterklaas en kerst haar pc eens flink te upgraden.

Ik heb laatst een oud sloop laptopje gekregen van Dell.
Ding deed niks meer.
Nu heb ik dus een Intel Centrino eruit gehaald en zag dat het Socket 478 was. Zelfde socket als bij mijn oma haar Pentium 4 1,5 GHZ

Zij weet nog van niks. Ik was van plan om haar pc eens uit haar huis te stelen voor 2 dagen en dan eens flink aan de bak gaan.

Een processor heb ik al vaak genoeg vervangen dus dat is het probleem niet.

Nu komt mijn vragen.

Is een socket 478 van een laptop dezelfde socket 478 van een desktop?
En aangezien deze processor veel sneller is, kan dat oude Asus moederbordje het aan?

hmmm eens nadenken in de meeste gevallen moet hij werken !
ik heb dat ook gedaan met mijn Compaq pc
maar de pc gaat meer lawaai maken en fan gaat harder draaien !
en onregelmatig !
je kan het doen maar de snelheid winst is maar minimaal! en meeste gevallen niet merk baar!

Nou aangezien het volgens mij een Dual core is en die Pentium 4 een Single core.

Zou dat echt zo weinig verschil maken?

Nu zit er in:
Pentium 4 1,5GHZ
Videokaart van 32 MB
1 gig DDR1
80 Gig 5400 RPM schijf

Na de upgrade wat ik wil doen:
Intel Centrino D
Videokaart van 256 MB
2 gig DDR1
74 gig Raptor 10,000 RPM schijf

Dit aangezien ik dat spul allemaal uit een stel sloop pctjes heb gehaald. Dus heb het op voorraad. ( Verhuisdozen vol met pc onderdelen overigens. )

Mijn oma heeft niet zoveel HDD ruimte nodig, ze mailt een beetje ermee enzo en typt wat world documenten en soms ff internetten.
Niet echt intensief gebruik. Maar ze klaagt dat hij iedere keer zo enorm traag is. :(

Ik heb geen idee wat voor moederbord erin zit. In ieder geval een Asus AI serieus.

Ooit ver in het verleden heb ik deze computer een keer voor haar gebouwd in een leuk Norrod kastje. Aangezien haar vorige oude windows 95 pc helemaal niks kan en XP was hij veel te langzaam voor. En ik doe al jaren computerwerk dus wou haar eens een keertje verwennen. En het is je oma, die gaat tuurlijk een keer dood, dus dan heeft het wel een reden om haar wat dingen te leren en even vrolijk te maken. :)

Die van mijn opa heeft vorig jaar een enorme upgrade gehad. En dat scheelde enorm. :)

verspil ga je niet merken nee kwa processor kracht je moet wel weten dat een laptop processor minder kracht heeft dan een desktop processor!

Ik zou zeggen probeer het gewoon...

Je kan wel blijven gokken, maar meten is weten. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan