intel core 2 duo 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

SherinBloemendaal

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
hallo

ik heb een hp laptop
met een intel core 2 duo 1.66ghz 2x
en hij zegt dat hij 64bit is
is dat wel zo??
al wil ik van een 64bit cd booten zegt hij een bluescreen
en vroeger met xp was hij altijd x86 32 bit
is hij wel x64 of niet?
zo ja hoe kan ik dat dan instellen??
ik run nu windows 8.1 preview
2gb ram ddr2
7200rpm sata 250gb

alvast bedankt

Sherin Bloemendaal

bij laptops kun je niet altijd zo maar een nieuw operating system installeren dit moet wel ondersteund worden door de laptop fabrikant en de laptop zelf

intel core 2 duo's zijn allemaal 64bits ondersteunende processors dus dat is geen probleem

De processor is heeft een 64bit hardware instructieset. lees hier: http://ark.intel.com/nl/products/27253/Intel-Core2-Duo-Processor-T5500-2M-Cache-1_66-GHz-667-MHz-FSB
Dat houdt in dat er een besturingssysteem op geinstalleerd kan worden dat een 64bit architectuur ondersteund en gebruikt, zoals windows 7 64bit uitgave, of een windows 8 64bit uitgave. Maar zo'n processor kan ook met een 32bit besturingssysteem overweg, zoals de windows XP 32 bit die u vroeger gebruikte.

Als u een 64bit besturingssysteem op een computer met zo'n processor installeerd, dan moeten wel alle andere hardwareonderdelen ook met die 64bit achitectuur overweg kunnen, zoals het moederbord, de videokaart, het geluid, etc. etc. Daar moeten dan speciale stukken software voor geinstaleerd worden. dat heten drivers. De meeste drivers worden automatisch door Windows bij de installatie mee geinstalleerd, maar ook is het vaak nodig om naar de web site van de leverancier van deze hardware onderdelen te gaan om daar dan de juiste drivers te downloaden.

Deze HP laptop heeft geen ondersteuning voor windows 7 of 8.
Maximaal Vista.
Mijn ervaring is dat de Vista drivers meestal wel werken met Windows 7.
Ik zou so-wie-so niet aan Windows 8 beginnen. Bevat nog te veel fouten en is eigenlijk alleen maar fijn voor een pc/laptop met een touch screen. Verder is 2GB geheugen te weinig. Dat is geschikt voor XP.
Als u Win7 installeert, neem dan de eenvoudigste versie 32bit home basic.

Laatst bewerkt:
vista word niet eens ondersteund op dit ding...
ik zie nergens vista drivers op de HP website!
dit is een hele oude laptop je moet eens gaan afrvragen of een nieuwe laptop niet een betere keuze is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan