intel core 2 duo E6700 doet vreemd (tenminsten bij CPU-Z geeft ie rare dingen aan!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

robke15

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Hoi,
Ik was net eventjes aan het kijken hoe mijn processor presteerde zegmaar.. dus heb ik cpu-z gedownload en toen starte ik hem en toen schrok ik.. hij geeft aan dat hij maar 1,601mhz gebruikt of kan gebruiken, en normaal zou hij 2,66ghz zijn.. maar heel afentoe springt hij naar de 2,667 ghz toe maar dat is dan net een seconden. maar dat gebeurd nu eigenlijk ook niet meer!! Weet iemand wat ik moet doen of wat er aan de hand is??? is hij overhitte geraakt ofzo?!:(

Mvg,

Leon Robben

Nie zo schrikken.
Als de processor niets te doen heeft schakeld deze terug.
In een auto rij je toch ook niet de hele tijd volgas.

deed mijn processor idd ook altijd.. :s
maar als je de processor een vaste FSB-waarde geeft doet hij het waarschijnlijk niet meer, teminste mijne blijft nu hangen op 2.8 ghz. Let wel op de tempratuur van je processor. Ik weet niet hoe warm uw processor nu is maar mischien moet je hem maar gewoon laten gaan.

Mvg phantom

Ik heb speedfan net gedownload, en mijn pc staat net 20 min aan.. en hij zegt bij speedfan dat mijn cpu 48/55 graden celcius is!?!?!? Ik denk dat ik maar een nieuwe koeler moet kopen want dit vertrouw ik niet meer, laatste tijd heeft hij ook rare trekjes (de pc) dat ik bij crysis ineens allemaal rare dingen zie en toen dacht ik dus al dat er iets overhitte was geraakt ofzo. En nog een vraag: Wat is AUX ? want die staat konstand op 72 graden die vind ik vreemd.. en de core 0 en core 1 staan allebij konstand op 27 graden, ik snap het niet helemaal!

Groeten Leon

Denk er wel aan dat de temp metingen van SpeedFan absoluut onbetrouwbaar zijn!

dus wat hij allemaal aangeeft van aux en cpu die konstand bove de 50 graden zit klopt niet ?

Aux zeker niet.

Download en installeer PC Wizard, gratis:

Dan zie je niet alleen de temps van je systeem (bij benadering) maar ook alles wat er in je pc zit en nog veel meer, OOK op welke snelheid je cpu loopt!

oke, superveel bedankt! Alleen bij pc wizard geeft hij ook 1601,33 mhz aan maar dat hoord er dan denk ik bij zodat hij niet teveel energie verspilt. Maar hij geeft nog wel aan dat power/aux temperatuur 70,5 graden is en de processor temperatuur 49 graden is.

Dan zou ik eens beginnen om de pc van binnen en dan vooral alle fans, even goed stofvrij te maken (Voorzichting!)

Ja zal ik doen, maar ik heb 2 weken geleden ofzo ook al een keertje gekeken of mijn pc goed stof vrij was en dat was hij ook, alleen heb ik neit goed naar de fans gekeken dus ik zal zo wel ff goed kijken !

hoi, ik heb gekeken.. en de cpu en alle fans zijn allemaal redelijk stofvrij, alleen voorin was het een flinke rommel met stof:p maar dat heb ik dus weggehaald, de pc staat nu nog open en hij is alsnog 46 graden.. ik denk dat de cpu koeler niet goed koelt, en ik ben een beetje van plan om een Z600 van coolermaster te kopen, maar ik ben bang dat da onnodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan