Intel Core 2 Quad Q9300 / 2.5 GHz ( Quad-Core )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kabamba

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
69
hallo.
Ik heb een 1vraag over de Intel Core 2 Quad Q9300 / 2.5 GHz ( Quad-Core )
er staat dat t een quad core is met 2.5ghz is dat dan 4x 2.5ghz of totaal 2.5ghz?
Zou ik daar gta 4 en de andere nieuwe games mee kunnen spelen?
Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Quad is vier cores in 1 processor in dit geval vier cores die op 2,5GHz draaien. Een videokaart is belangrijker dan de processor voor games.
 
Nee, je mag en kan die cores niet bij elkaar optellen.
 
dus totaal is het maar 2.5ghz?
Dus kan die pc games van 2.5ghz trekken?
 
nee, het is 4x 2.5Ghz en daarmee kun je die games uitstekend spelen
 
Kom ik weer met die (vracht)wagens

Zie een moderne Quadcore processor als 4 vrachtwagens die naast elkaar op een 4-baansweg rijden. Deze rijden alle 4 80 km/u. En deze rijden dus niet samen 320 km/u (4x80)
Het probleem is dat de vrachtwagens niet altijd gebruikt kunnen worden. Sommige wegen (software) hebben maar 2 banen en dan kunnen er maar 2 passeren (worden maar 2 kernen gebruikt).
Een oude pentium 4 processor op 3,0 ghz is te vergelijken met een auto die 100 km/u over deze zelfde weg rijdt.
 
Kom ik weer met die (vracht)wagens

Zie een moderne Quadcore processor als 4 vrachtwagens die naast elkaar op een 4-baansweg rijden. Deze rijden alle 4 80 km/u. En deze rijden dus niet samen 320 km/u (4x80)
Het probleem is dat de vrachtwagens niet altijd gebruikt kunnen worden. Sommige wegen (software) hebben maar 2 banen en dan kunnen er maar 2 passeren (worden maar 2 kernen gebruikt).
Een oude pentium 4 processor op 3,0 ghz is te vergelijken met een auto die 100 km/u over deze zelfde weg rijdt.

dit telt alleen als het spel multicore's niet ondersteund

en de nieuwste spellen ondersteunen dit dus wel

bij elke core zal er dan 15% van de snelheid van af gaan dus het verhaal met die vrachtwagens klopt niet helemaal je kunt ze wel bij elkaar optellen alleen moet de software het wel kunnen benaderen


als 1 computer 3 GHz aan cpu snelheid heeft en de ander 4 GHz
zullen ze alle bij even snelzijn als het gaat om het opstarten van batch programmas
GHz is een krachtmeting en niet een snelheid meting hij kan dus meer aan
je kunt ze alleen bij elkaar optellen als de software alle cores kan berijken dus dit licht dus PUUR aan de software die jij gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan