Intel core 2duo 1,8 Klokt maar op 1,2???

Status
Niet open voor verdere reacties.

josvooges

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Goededag allemaal,

Ik heb sins kort een Intel core 2 duo 1.8 E4300 gekocht + moederbord MSI 945GM3.
en 1Gigabyte Geheugen 667Mhz.

Probleem is nu alleen dat hij m'n processor klokt op 1,2 van plaats (wat mij lijkt) 1,8?

Weet iemand hier toevallig meer van of hoe ik het in me bios aan moet passen?!

Alvast bedankt!

Mvg,

Jos.

Het kan best zijn dat hij in de bios op dynamisch overclocken staat.

En waar/wanneer zie je het staan dat hij 1,2 GHz is?

probleem

in windows in de eigenschappen geeft hij aan dat het een 1,8 processor is en dat hij op 1,2 ghz draaid, ook als ik een test doe geeft hij aan dat hij op 1,2 draaid en dat bij meerdere programma's omdat ik er zeker van wilde zijn dat het ook echt zo was.

in windows in de eigenschappen geeft hij aan dat het een 1,8 processor is en dat hij op 1,2 ghz draaid, ook als ik een test doe geeft hij aan dat hij op 1,2 draaid en dat bij meerdere programma's omdat ik er zeker van wilde zijn dat het ook echt zo was.

Moet je em ff in de bios aanpassen!
Weet niet precies hoe dat meot maar je moet wel kijken dat je hem niet over de 1,8 zet
anders krijg je problemen met je processor

Kan alleen maar als tip mee geven, het moederbord zou automatisch de spanning moeten aanpassen voor de juiste configuratie zodat de procesor op z'n best draait. Ga je idd in het bios gedeelte zitten "prutsen" en je voert de spanning per ongeluk te hoog op, dan gaat ie echt stuk....zonde centen.

het kan ook zijn dat je processor zich aanpast op het gebruik van de pc bijv:
als je aan het internetten bent vraagt dat zeer weinig van je proc en probeert hij op zo'n laag mogelijke snelheid te blijven om stroom te besparen zegmaar.
maar als je games doet en hij merkt dat hij sneller moet gaan werken dat hij dat ook doet.

Nou de eigenschap van een CHIP, doet dit altijd, deze gebruikt wat hij nodig heeft tot wat ie maximaal kan gebruiken aangegeven software of hardware matig op het moederbord. En als een CHIP maar maximaal, ik noem, 5 volt mag en je zet er 10 volt op, dan zal deze zeker scheuren, ontploffen niet maar de kern wordt zo warm in een paar seconden dat deze kapot gaat, dat is zonde van je centjes. Maar de specs van deze CHIP zijn toch wel ergens aangegeven, of te vinden, heb nog niet gezocht hoor zeg ik eerlijk.

het kan ook zijn dat je processor zich aanpast op het gebruik van de pc bijv:
als je aan het internetten bent vraagt dat zeer weinig van je proc en probeert hij op zo'n laag mogelijke snelheid te blijven om stroom te besparen zegmaar.
maar als je games doet en hij merkt dat hij sneller moet gaan werken dat hij dat ook doet.

Juist, dynamisch overclocken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan