Intel Core i3 vs Intel Core 2 Quad

• Onderwerp starter Onderwerp starter ETH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ETH

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Hallo,

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen. Er komen zware grafische programma's op die ik naast elkaar wil kunnen draaien. Ik zit te twijfelen tussen 2 pc's. 1 van de verschillen is de processor.

PC a zit een Intel Core i3
PC b zit een Intel Core 2 Quad

Welke van deze twee processors is het krachtigst? Ik heb een tijdje op google zitten zoeken maar ik kom er niet uit... Ik weet wel dat de Intel Core i3 vrij nieuw is.

Alvast bedankt voor de hulp!

aangezien hij niet in een laptop komt te zetten zou ik voor de core 2 quad gaan i3 is eigenlijk gemaakt voor laptops omdat de grafische kaart is mee gebakken en jij waarschijnlijk een apparte video-kaart gaat halen als je hem voor video editing wilt gebruiken.
2. socket 775 moederborden zijn best wel wat goedkoper als socket 1156

Nee ik wil een zo compleet mogelijke PC kopen. Ik ben Grafisch ontwerper en werk met grafisch zware programma's maar van computeronderdelen weet ik helaas weinig af. Vandaar dat ik een zo compleet mogelijke PC wil kopen. Ik zit tussen de volgende 2 te twijfelen:

computers

ik vind ze allebei niet echt geschikt voor grafische taken misschien een idee om zelf een computer samen testellen? daar willen wij wel bij helpen. Maar als ik er 1 zou moeten kiezen koos ik voor de HP Pavilion p6340nl vangwege zijn grafische prestaties (die nog laag zijn voor video bewerking)

Ik wil van het aanbod gebruik maken om hulp te krijgen bij het samenstellen van een goede PC.

Richtprijs: € 750,-
Doel: Vervaardigen van drukwerk en foto bewerking. Mindere mate video bewerken.
Software die ik ga gebruiken: Photoshop, Illustrator, indesign, correldraw. Minder mate Premiere en aftereffects. (Ik wil ze naast elkaar kunnen draaien)
Overige: geheugenkaartlezer, muis toetsenbord liefst draadloos. (eventueel beeldscherm maar dat valt buiten de richtprijs). Ik zou graag 2 schermen op de PC kunnen aansluiten. CD/DVD brander (blue ray brander zou fijn zijn maar is geen must)
Hergebruik onderdelen: Ik ga geen onderdelen van een vorige PC gebruiken.

Alvast bedankt! Ik denk dat ik deze vraag eigenlijk bij "Aankoop nieuw systeem " moet plaatsen op dit forum of niet?

Laatst bewerkt:
Sweex, Trust, MS-tech, allemaal bagger onderdelen die je gebruikt....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan