intel core i5 750 of intel core 2 duo e8400

Status
Niet open voor verdere reacties.

tito1984

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
hallo,

ik ga binnekort een pc samenstellen en had graag geweten wat ik het best neem van processor. Ik dacht te kiezen tussen een intel core i5 750 of intel core 2 duo e8400. Misschien weten jullie nog iets beter tussen prijs/kwaliteit.

De pc is eigenlijk voor wat te gamen (football manager) en te surfen op internet. Niet echt voor extreem goede spellen zoals wow dus op grafisch vlak moet mijn pc niet veel kunnen. Wel op gegevens verwerken want football moet wel veel data verwerken.

Hopelijk kunnen jullie mij wat weg helpen want dit is de eerste keer dat ik dit ga doen.

alvast bedankt voor jullie informatie

mvg
christophe

De i5 is gewoonweg sneller, als je er budget voor hebt neem de i5. Die is ook upgradebestendiger.

Met de 8400 kom je in totaal goedkoper uit, maar met het oog op de toekomst is de i5 een beter uitkomst.

8400 is socket 775 de i5 socket 1156, de opvolger.
De 775 is een afgeschreven platform

oke dan is mijn keuze gemaakt.. Wat bedoelen jullie met upgraden? Veel verstand heb ik er echter nog niet van.

Van moederbord dacht ik MSI P55-GD65 dit kost een 135 euro en ik heb mij laten zeggen dat dit een goed moederbord is voor de i5.. Nu had ik nog een vraagje ik weet dat het in het verkeerde topic is maar wat zouden jullie aanraden voor grafische kaart?

upgraden is een pc "vernieuwen" met bv een andere processor of grafische kaart ect.

Als je een beetje surft en geen zware games speelt is misschien de ati 4770 of de 5750 wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan