Intel Core i5 / i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

trompethans

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Mijn vraag is niet zo moeilijk.

- Het enige verschil tussen de Intel Core i5 - 2500 (4X3,3GHz) en de Intel Core i7 - 2600 (4X3,4GHz) is toch slechts die 4X0,1GHz en voor de rest niets?
- Als dat het enige is, wat raadt u mij dan aan qua prijs/kwaliteit als je erop let dat de i7 zo'n 50 euro meer kost?

het echte verschil zit em in de Hyperthreading support
de I7 kan virtueel 8 core's in totaal laten zien software die Hyperthreading support hebben kunnen hierdoor beter werken omdat de taken beter worden verdeeld

een i5 2500 heeft dit niet

(game's ondersteunen het Hyperthreading support niet)

Maar welke software ondersteunt dat nou?

De i5 is toch ook nog zeker 3 jaar geschikt voor krachtige taken, media bewerken en goeie games?

HT wordt, onder andere, ondersteund door:

rar/zip
servers
encoders/decoders met multi/stream support
Virtual servers

Al deze taken doet de i7 veel sneller. In jouw geval media bewerken, maar dat doet de i5 ook prima. De i7 is meer voor "professioneel" gebruik en mensen die gewoon hoe dan ook het beste willen hebben

Hartstikke bedankt, maar nu volgt mijn vraag weer:P

-> Kan ik met deze processor dan nog wel zeker 3 jaar games als FIFA, PES en Need For Speed spelen?

Voor games is de i5 net zo snel als de i7. Geen van deze games is overigens CPU gelimiteerd, dus is het eigenlijk 100% afhankelijk van je videokaart niet je CPU (tenzij je huidige CPU echt oud is)

Prima combi, kan je nog wel even mee vooruit. met de i5 zal je videokaart eerder aan vervanging toe zijn dan je CPU. Of dat 3 jaar is durf ik nooit te zeggen in computerland, maar ik ben de afgelopen 5 jaar maar een handvol games tegengekomen die zelfs mijn oude C2D volledig belastten laat staan een i5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan