Intel core i7 860 vs Amd phenom 2 x6 1100t welke beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaeltheone

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Dag dames en/of heren,

Ik ben momenteel half jaartje in bezit van een Intel core i7 860 @ 2,80Ghz (4cores) processor en zit momenteel te kijken voor eventuele upgrade naar een andere (betere) processor en zat eens te kijken naar relatief niet dure 6-cores processors en kwam dan tegen namelijk:

AMD Phenom II x6 (6cores) 1100t @ 3,30Ghz.

Dus mijn vraag ook gelijk (heb al wat geresearched op google) is welke processor is beter?

Intel core i7 860 of AMD Phenom II x6 1100t ?

is het moeite waard om te upgraden of niet?

niet, de i7 is beter. als je mocht willen upgraden ga dan naar sandy bridge, het nieuwe platform van intel.

Ligt er aan waarvoor je hem gebruikt. Veel taken tegelijk: amd streepje voor, anders intel streepje sneller. Weegt het er financieel tegenop?

Is geld geen bezwaar bouw dan een nieuwe pc met het nieuwe intel platform.

voor gamen is de I7 beter voor videobewerkingen en renderen is de Phenom x6 beter

licht er maar net aan wat je ermee doet

en zoals eerder gezecht het nieuwe intel platform Sandy bridge is ook een optie

Gaat erom voor gamen ik doe veel aan casual gaming en video editing (met renderen)., alleen zou ik wel verwachten dat de AMD Phenom 2 x6 1100t wel stuk sneller is dan de intel core i7 860 (gezien feit dat de amd phenom processor van vorig jaar is en i7 860 van 2009) en dat amd 6cores is en intel 4cores en de snelheid verschil van 3,3Ghz tegen 2,80Ghz.

tjah maar als de software geen gebruikt maakt van die 2 extra core's dan heb je niet veel aan een hexacore
en helaas is dit het geval met games en dan blijft die I7 tog beter

en dat ghz verhaal moet je niet zo vergelijken

een pentium 4 met 3 GHz zal altijd trager zijn dan een Pentium D processor met 2.6GHz
de pentium 4 is een stoom trein en de pentium D een diezel trein
ze werken totaal anders

Laatst bewerkt:
niet, de i7 is beter. als je mocht willen upgraden ga dan naar sandy bridge, het nieuwe platform van intel.

Inmiddels heb de processor vervangen voor de nieuwe Sandy Bridge 2e generatie intel processors: i7 2600 (3,40Ghz).

en ben blij overgegaan ben prestaties zijn stukke beter dan 1e generatie :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan