Intel core2 Quad Q6600 of Q8200?

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Beste leden,
Ben opdit moment mijn pc aan het verbouwen,
Draai nu met een Core 2 duo E6320 en 4GB Geheugen maar omdat ik hem wat sneller wil hebben (Niet voor de games) Wil ik er een quad core inzetten en het geheugen opkrikken naar 8Gb.
Nu heb ik een uit de q6600 of de q8200. De 6600 heeft meer cache geheugen maar schijnt meer te verbruiken. Ik gebruik de pc niet voor de games. Welke zou ik het beste kunnen kiezen?

alvast bedankt voor alle reacties!

grt maikel

Q6600 verbruikt inderdaad iets meer, maar is wel sneller. Kan overigens (de G0 revisie) erg goed overgeclockt worden, de meeste halen de gewoon 3,6 GHz, maar dan gaat het verbruik natuurlijk wel weer omhoog.

Hoi kipje, De q8200 kan tot 3.3Ghz worden overgeklockt, Het is niet voor de games maar dat mijn pc gewoon snel is.

dat weet je nooit van tevoren of je dat gaat halen, dat hangt van meerdere dingen af en niet alleen van de processor. Het is wel algemeen bekend dat de Q6600 (G0 revisie) zich erg kan laten mishandelen en een goede overklokker is, de Q8x00 processoren zijn dat (veel) minder.

Mocht je budget het toe laten, zou ik gaan voor een Q9550, deze is nog een stuk sneller, 12MB cache, verbruikt minder dan de Q6600 en laat zich ook behoorlijk overclocken.

Ik ga even zoeken waar ik het het goedkoopst kan vinden. Wat mij hiervoor verteld was was dat de Q6600 een instap model is.

Ik gebruik nu een dual core E6320, Zal ik verschil merken met de Q8200? Qua snelheid.

Nee, de Q6600 is nooit een instapmodel geweest, de Q8200 & Q9550 zijn van een generatie later (deze hebben een die shrink en zijn daarom wat zuiniger). Overigens weet ik niet hoeveel geld je nog in je pc wil stoppen, maar misschien is het beter even door te sparen en dan gelijk meerdere onderdelen te upgraden ;) S775 is namelijk al een hele poos afgeschreven door intel en er komt dus niets nieuws meer voor uit + het feit dat er tegenwoordig al veel snellere processoren zijn.

Ik gebruik nu een dual core E6320, Zal ik verschil merken met de Q8200? Qua snelheid.

Ja dit ga je zeker merken, door de meerdere cores + hogere kloksnelheid. Cache is overigens wel wat minder per core, maar dat merk je minder snel eigenlijk. Dat merk je voornamelijk in hele cpu intensieve taken & games.

Ik denk toch dat ik voor de Q8200 ga aangezien ik hier erg goedkoop aan kan komen.

En voor hoeveel kan je daaraan komen als ik vragen mag?

Dat is zeker een mooie prijs! en als je je E6320 nog kan verkopen voor zo'n 25 euro, kost je deze upgrade maar 20 euro, iets wat nog wel te overzien is :)

Is inderdaad wel slim als ik dat zou doen, Upgrade mijn naar 8GB 800mhz dus zal denk een hoop schelen.

Ik heb alleen geen ervaring met overklokken, Iemand die me hierbij kan helpen?

Er is vast een handleiding te vinden op internet, google maar op "moederbordnaam Q8200 overclocking tutorial"

Ik denk dat ik hem origineel laat. Zo kan hij ook niet te heet worden en blijft de levensduur hetzelfde. Iemand interesse in een Intel core2duo E6320?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan