intel cual core 1.86ghz e6300 boxed. overklokken max.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
nog niet eens meer een maand en ik krijg mijn nieuwe pc.:p
nou krijg ik als cpu een Intel dual core 1.86ghz e6300 boxed. (met fan dus)

Nou wou ik eigenlijk een andere dual core processor kopen. een betere. ik weet niet precies meer welke mar het was een dual core ergens over de 2ghz. die was veels te duur. nou is mijn vraag kan ik met de boxed fan mijn cpu op 2ghz laten draaien. en als het ff kan nog meer. ik ben zowieso al blij met de nieuwe processor maar het is natuurlijk altijd leuk als het nog net ff wat meer kan.

Het eind resultaat van een overklok is van meer factoren afhankelijk. Je kan nooit van te voren aangeven hoever je met overklokken komt. Met je processor heeft het ook niet echt zin meer.
Je hebt ook niet echt winst, als je van 1,86ghz naar 2,0ghz gaat.

dat heeft idd weinig winst je merkt er niks van. maar 2ghz ziet er gewoon veel meer owned uit als het ware. ik zei er daarom ook bij "als het ff kan nog meer". In dat geval zou het misschien wel zin hebben.

En zoals je zei je kan nooit precies weten hoever je kan gaan. maar wel ongeveer. Dus mocht iemand wete hoe ver je ONGEVEER kan gaan dan weet ik alvast waar ik toe in staat ben als ik mijn cpu uiteindelijk heb.

Ongeveer is dus ook niet van te voren te zeggen. Je hebt te maken met onder andere je moederbord, geheugen, core van de processor en nog wat dingen. Het eindresultaat van een overklok is een gok.;)

Gezien je vragen, zou ik me maar eerst wat gaan verdiepen in het overklokken opzich. Hier alvast een site met veel info:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1104637

als ik het goed begrijp gaat het om de intel e6300 conroe.
deze proc gaat heel ver..... en voordeel lage temps.
max mits je goed bent en alle andere hardware ook top is moet je de 2.6gigahertz stabiel halen. maat van me draait met deze proc. 2.71:thumb: duzzzzz
veel plezier:D

Laatst bewerkt:
Je had beter de 4300 gekocht: die is 1.8 ghz, maar heeft een zeer lage fsb. Met standaard pc4200 geheugen haal je makkelijk 2.4 ghz(E6600 speeds, de cpu die ik heb) en met pc5300 geheugen(dat even duur is), haal je 3 ghz makkeljik(wat ik ook heb gehaald)

Skelle, waarom een topic waar een paar maanden niet in is gereageerd omhoog kicken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan