Intel dualcore overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hederik

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Hallo,
Ik heb een Intel Core2duo 2CPU 6600 @ 2.40 GHZ 900Mhz

Maar ik vind hem te sloom..

In de bios heb ik de FSB zo ingesteld:

Minumum: 266 (was oude stand)
Maximum: 333

En ik heb hem nu 290 ingesteld.

Het rare is dat er bij configuratie scherm nog steeds 2.40 GHZ staat terwijl in de bios veel hoger staat aangegeven dat hij zo is ingesteld.

Ik heb verder geen extra koeling erbij, is dat hiervoor wel nodig?
En kun je nu nog wel een jaartje of 2 met de CPU doen zonder dat hij door "slijtage" kapot is gegaan?

Mensen zeggen dat je als je de FSB hoger zet, je ook het voltage hoger moet zetten.
Maar waar kun je dat doen, en hoeveel moet je dan instellen?

Bij voorbaat dank :love::thumb:

Als je meer RAM hebt in je computer, word je computer ook sneller!
Het lijkt mij slim om een nieuwe koeling te kopen, als je nog een kleinje er op heb zitten.

Lees dit als je wilt overklokken:
http://www.bouweenpc.nl/artikel/33

Ja hehe, dat is logish.
Ik heb er een snelle 4GB inzitten.

Alsnog vindt ik de pc gewoon traag, ik heb geen virussen/spyware of wat dan ook, defragmenteer en hou de computer ook schoon met CCleaner etc..........

Ik begon echt de CPU te verdenken, en probeer deze daarom te overclocken.
OKeeh? :P:p:thumb:

Je kan hem overklokken tot wanneer de temperatuur ongeveer zijn maximum heeft. Wil je nog hoger, heb je een betere koeling nodig.

En als je er geen verstand van hebt, zou ik het gewoon zo laten.:)

Wat voor moederbord heb je? bij sommige heb je alleen maar de mogelijk omje bussnelheid in te stellen. Niet echt geschikt voor overklokken

En heb je al gekeken wat CPU-Z aangeeft?
Deze leest je cpu snelheid voltage ect. uit.

Download die eens en kijk daareven naar de snelheid.
Standaard koeling is niet aan te raden bij overklokken.

@ Jeff wat je aangeeft is wel heel erg simpel en maar half waar.
Je moet de temperatuur idd in de gaten houden, maar dat is niet de hoofdzaak.
STABIEL krijgen is de hoofdzaak. ALs je pc elke keer uitspringt/vastloopt heb je dus
helemaal niets aan een goede temperatuur.

Overklok instellen => testen met bv. prime95 => kijken of deze eenpaar uur goed blijft lopen => houd hierbij de temperatuur in de gaten.
Loopt hij goed, kun je je overklok "fine tunen" door bv voltages naar beneden te draaien, voor een lagere temperatuur en minder slijtage

Laatst bewerkt:
Ik laat het er maar bij zitten.

@ jeff, heb er meer als genoeg verstand van hoe je moet overklokken en waar de grens ligt, echter wist ik niet dat je ook nog aan de voltages moet gaan schroeven.

Bedankt mukkel!
Echter, ik laat over een half jaartje of iets in die richting mijn hele moederbord+CPU uiteraard vervangen voor een Core i7 ik denk dat die het snelste zijn?

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan