intel extreme Graphics

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Mijn zoon wil graag een computer kopen maar zit met een beperkt budget.
Hij heeft zijn oog laten vallen op een Dell computer waar echter geen videokaart in zit maar waar video onboard zit en wel "intel extreme Graphics"

Hij (en ik) willen nu graag weten of zo'n compuer ook spellen zoals Sims2 en Medall of Honour grafisch aan kan.
PC bezit een P4 processor van 3 MHz en 256 Mb ddr geheugen. (het gaat om dd Dell 2400 multi media extreme.

Ik neem aan dat je 3 ghz bedoelt? En of zo'n onboard videokaart genoeg is voor die spellen weet ik niet. Wel weet ik dat je geheugen aan de krappe kant. Misschien is het verstandiger een iets langzamere processor te nemen en dat geld te investeren in geheugen en een 'echte' videokaart.

:o ja ik bedoelde 3 gigaHerz

Voor dat budget is dat bijna niet mogelijk vrees ik. ( 500-600 euro)

Et zou wel kunnen., maar reken er maar op dat het niet acceptabel gaat draaien.

Ook het interne geheugen van de pc zelf is te laag om eerlijk te zijn. Windows XP vreet al 128mb aan geheugen, komen nog programma's bij die op de achtergrond draaien (virusscanner bijvoorbeeld) en de games zelf willen zelf ook zoveel mogelijk vrij geheugen voor zichzelf hebben. Helemaal de nieuwere games.

Ik zou zeggen, gooi er 256mb aan extra geheugen in en spaar ff door voor een losse videokaart.

Bijvoorbeeld een ATI Radeon 9600Pro of hoger (geen normale 9600 en ook geen SE-uitvoering, zijn niet echt snel genoeg meer) of een Geforce FX5900XT en hoger. (geen FX5200/5600 of 5700, zijn ook niet echt snel genoeg meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan