Intel graphics hd uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenbertus

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
hallo

ik heb zaterdag een nieuwe laptop gekocht. (oude laptop waren teveel problemen mee, geld terug gekregen)

in m'n nieuwe laptop, asus k53s, zitten: i7-2630qm, nvidia geforce gt540m cuda 2gb, 4gb ram, 500 gb hdd, windows 7 home premium.

hij draait standaard op die intel graphics hd ding en als ik ga gamen schakeld hij autmatisch over naar de nvidia kaart. kan ik die intel ding ook uitschakelen zodat hij alleen op de nvidia kaart draait of is dat niet verstandig?

Als het kan, dan zul je dat in het Bios moeten instellen.

dat moet tijdens het opstarten toch? met welke toets moet je bios opstarten?

Laatst bewerkt:
kijk eens in je boekje hoe je in bios komt
hangt namelijk van merk af welke knop/combi je moet hebben

probeer del, f1 en f2 snel achter elkaar in te tikken kom je vanzelf in bios

als ik f1 of f2 doe kan ik iets met wachtwoord, tijd en sata-iets veranderen
bij del komt alleen hoe ik de pc op wil starten, veilige modus etc.

Als je iets van tijd kunt veranderen en SATA, dan is dat toch het scherm waar je moet wezen. Kijk eens goed naar dat scherm, je ziet tabbladen bovenin.

Hoe verliet je overigens dat scherm waar je uit kwam toen je F1 of F2 indrukte? Met Esc en kreeg je toen een vraag van de computer?

ik kan wel de bios versie ed zien maar kan er niks aan veranderen. ik kon het scherm verlaten door op esc te drukken en dan stond er:"do you want to quit without saving?"

Exact! Dan zit je in het bios. Bovenaan je scherm heb je een stuk of 4 tabbladen die je middels de pijltjestoets (rechts) kunt benaderen / activeren, bekijken en waar nodig, inhoudelijk items kunt veranderen.

er staat niet letterlijk iets over videokaarten. wat zou er ongeveer moeten staan?

er staat niet letterlijk iets over videokaarten. wat zou er ongeveer moeten staan?
Vergeef me de smiley, maar ik zat op deze vervolgvraag van je te wachten........ ;)

Is er een tabje 'advanced' en zit daar iets bij van 'onboard'..............? (Zie verder reactie Crash)

Geen van beide is de juiste tab.
Kijk nog even naar het bericht van Crash en naar mijn vorige bericht.
'Ergens' onder één van de tabjes zie je iets van :

'onboard'
'device'
'vga'
'graphics'

(Meelezers, vergeet ik nog een woord?)

Als je één van die woorden leest dan word je 'warm'.
Vooral bij de combinatie van 'onboard' en 'graphics' en / of 'vga'.

Om te voorkomen dat dit topic nodeloos lang wordt, alvast de daarna te ondernemen actie(s):

áls je dan bij 'onboard' en 'graphics' / 'vga' iets vindt, dan lees je daarachter mogelijk de optie:

'enable(d)' of 'on'.

Zo ja, verander die optie naar

'disable(d)' of 'off'
en verlaat het bios niet door op de ESC te drukken maar door op de F10.

Antwoord vervolgens op de door de pc gestelde vraag of je de veranderingen wilt bewaren met Y(ess).

Blijf met je vingers van álle andere opties af (verander verder niets!) je zou de goede werking van je pc ermee overstuur kunnen maken!!!

Twijfel je, doe dan nog maar een fotootje als je denkt 'warm' te zijn.....................

Laatst bewerkt:
Heb nog even gezocht op jou Asus, maar kan er niks over vinden. Zie wel voorstellen om de Intel in apparaatbeheer uit te schakelen.

ik dacht er ook al aan om hem in apparaatbeheer uit te schakelen. ik kan hem later wel weer gewoon inschakelen toch?

Ja, maar realiseer je wel dat bij simpele dingen als browsen, mailen, Word, Excel etc. etc. de machine extra veel stroom vreet (de accu snel leegtrekt) door gebruik van de 'zware' videokaart, i.p.v. de relatieve zuinige onboard videochip. Dát ook is de reden dat er automatisch geschakeld wordt denk ik. (energie besparing)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan