Intel hd 3000 - 1696 mb videokaart - extreem sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebakkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2010
Hoi,
Ik heb een hp pavilion g6 1141sd, met een intel hd 3000 en een intel i5 en ik probeer splinter cell conviction, assassins creed brotherhood en black ops te spelen, maar het lukt niet!
heel sloom!
maar als ik op youtube kijk spelen andere mensen het wel soepel?
waardoor kan het komen?
any solution?:confused:

De onboard Intel HD 3000 is geen videokaart om grote games mee te spelen. Het geheugen word van je fysieke geheugen gepakt en de videokaart zit in de processor verwerkt.

bedankt crash,

maar nog een vraag, waarom staat er dan dat ik 1696 mb kan gebruiken?

zie foto ;

crashk.png

word weg gesnoept van je RAM (physical memorry in dat plaatje) is een stuk trager dan als je een losse kaart aanschaft

de onboard gpu van de i5 2500k is niet om mee te gamen je bent beter uit als je gewoon een losse videokaart aanschaft HD5670 bijvoorbeeld

Kleine aanvulling, meer geheugen wordt vanzelf gepakt, indien het nodig is. Echter zal het je niet helpen beter te gamen. Games zoals bijvoorbeeld Red Alert, Command and Conquer kan de videokaart wel prima aan.

Laatst bewerkt:
Heb je de grafische instellingen van het spel al eens naar beneden bijgesteld?

Inderdaad, dat Intel kaartje is niet snel genoeg om te gamen, al helemaal niet de games die jij daar op noemt.

Wat je kunt doen? Een degelijke pc kopen waar wel op te gamen valt, een snellere videokaart voor je laptop kopen is niet mogelijk. Voor deze laptop in ieder geval niet

de onboard gpu van de i5 2500k is niet om mee te gamen je bent beter uit als je gewoon een losse videokaart aanschaft HD5670 bijvoorbeeld

Niet iedere core i5 is automatisch een i5 2500k hoor :) Die bestaat ook niet voor in laptops

Laatst bewerkt:
gamen met een laptop maakt het verhaal eigenlijk nog erger dan ik het begreep :P

je kan dus gewoon niet game met die laptop

Jammer

Bedankt allemaal voor alle hulp,

ik heb een hp g6 1141sd
kan iemand uitzoeken of deze ram uitbreidbaar is?
,want ik ga geen nieuwe laptop kopen want deze is al nieuw, toen ik las dat het apparaat 1,7 gb had dacht ik dat het super zou zijn,

helaas, ik kan wel sparen voor een uitbreiding als het mogelijk is,
en ga het apparaat misschien licht overclocken :) (graag advies van ervaren persoon)

ik ben wel boos op alle sites die het verkochten!, waarom schrijven ze er niet bij dat het slecht is?

is er een programma waarmee ik de framerate kan verlagen , of op een andere manier kan optimaliseren voor games?

met alle respect,
GeBakkie

upgraden (bijna) onmogelijk

Helaas valt er niet veel aan deze laptop te doen en zeker niet qua RAM.
In een pc kan je van alles uit en in de sloten halen en nog knutselen maar bij een laptop zit veel al compact verwerkt.
Ik denk dat je een groot probleem hebt indien de laptop je absoluut niet bevalt, zou ik eens bij de verkoper gaan vragen of je wellicht mag ruilen.
Let op: bij consumentenkoop (en dat is het in dit geval) is dit een gunst en geen recht!

De laptop functioneert namelijk redelijkerwijs en juridisch verwacht van de koper mag worden dat hij (indien niet minderjarig zonder toestemming gekocht of onder curatele gesteld) een behoorlijke beslissing maakt bij een koop en zeker bij hoge waarde.
Wat in de bovenstaande zin tussen haakjes staat: indien je minderjarig (onder de 18 jaar) bent is de koopovereenkomst vernietigbaar.
Dit is alleen niet zo wanneer je het product met toestemming van een wettelijke vertegenwoordiger hebt gekocht (dat zijn je ouders of dat is jeugdzorg bij probleemjongeren).
Anders (wanneer je dat zonder toestemming van je ouders hebt gedaan) zouden zij zich wellicht kunnen beroepen op het vernietigen van de koopovereenkomst.
Dit kan alleen bij koop waar een aanzienlijk bedrag mee is gemoeid.

In eenvoudig Nederlands betekent dit gewoon dat jij de laptop terug geeft en zij jouw betaling terug op je (of je ouders) rekening storten.
Ook bij een onder curatele gestelde kan dit (dan vernietigt de curator de overeenkomst) maar ik neem aan dat jij dit niet bent.

Bedankt allemaal voor alle hulp,

ik heb een hp g6 1141sd
kan iemand uitzoeken of deze ram uitbreidbaar is?
,want ik ga geen nieuwe laptop kopen want deze is al nieuw, toen ik las dat het apparaat 1,7 gb had dacht ik dat het super zou zijn,

helaas, ik kan wel sparen voor een uitbreiding als het mogelijk is,
en ga het apparaat misschien licht overclocken :) (graag advies van ervaren persoon)

ik ben wel boos op alle sites die het verkochten!, waarom schrijven ze er niet bij dat het slecht is?

is er een programma waarmee ik de framerate kan verlagen , of op een andere manier kan optimaliseren voor games?

met alle respect,
GeBakkie

De videokaart heeft 1,7GB RAM, maar hoeft deze niet altijd te gebruiken. Het werkgeheugen van je laptop is gewoon 4GB RAM, en zolang je er geen 4 Virtuele machine's op gaat draaien of zwaar aan het foto/video bewerken gaat, is meer ook echt niet nodig.

Sparen voor een uitbreiding (je bedoelt vast een videokaart) moet je niet gaan doen. Wil je een goede oplossing in de vorm van een externe videokaart voor je laptop die dan in een kastje naast je laptop staat mag je rekenen op het dubbele, misschien wel drie dubbele van wat jij voor die laptop betaald hebt (huidige nieuwprijs om en rond de € 520,- ) Voor dat geld kun je ook een 1e klas game pc laten bouwen of een laptop kopen waar op valt te gamen

De laptop is ook niet slecht, hij is gewoon niet gemaakt voor de dingen die jij erop wilt doen. Heb je in de winkel wel duidelijk aangegeven wat je ermee wilt gaan doen?

Overclocken op een laptop is niet eens mogelijk, wil je d'r met alle plezier het een en ander over vertellen, maar koop dan eerst maar een pc :)

Laatst bewerkt:
Mijn stress onderwerp

Ik wil een andere laptop kopen maar ik heb nu deze stomme apparaat, ik denk dat ik em moelijk verkoop!
is er een manier om het apparaat t.w.v. 520 euro , te verkopen voor een bedrag van 500 euro, in een korte tijd?

Het is natuurlijk een overhaaste beslissing gauw een computer te gaan kopen als je er eisen aan gaat stellen.
Je had je eerst beter kunnen verdiepen in de pc.
Mijn juridische verhaal heb je kennelijk niet gelezen dus ook niet geprobeerd de laptop aan de winkel aan te bieden (te retouneren).
Jammer want dat had wellicht een oplossing kunnen brengen... (een goede computerwinkel zou de laptop terugnemen en je mag dan met bijbetaling een duurdere game-pc kopen, verdienen ze gelijk nog wat aan je).

Voor € 500,- ga je hem niet verkopen, dan kopen mensen voor 2 tientjes extra gewoon dezelfde laptop nieuw bij de winkel omdat ze dan garantie hebben dat er niets aan mankeert (vooral bij kopen op afstand het geval).

Bij de verkoop van 2e hands laptops/computers moet je qua verkoopprijs uitgaan van ongeveer 75% van de nieuwprijs. Dus ga maar uit van ongeveer € 400,- Voor veel meer raak je 'm gewoon niet kwijt ;)

Voor het aanschaffen van een computer waar op valt te gamen kun je hier eens een kijkje nemen

Het is natuurlijk een overhaaste beslissing gauw een computer te gaan kopen als je er eisen aan gaat stellen.
Je had je eerst beter kunnen verdiepen in de pc.
Mijn juridische verhaal heb je kennelijk niet gelezen dus ook niet geprobeerd de laptop aan de winkel aan te bieden (te retouneren).
Jammer want dat had wellicht een oplossing kunnen brengen... (een goede computerwinkel zou de laptop terugnemen en je mag dan met bijbetaling een duurdere game-pc kopen, verdienen ze gelijk nog wat aan je).

ik heb em bij wehkamp gehaald em heb het al circa 2 maanden. denk je dat ze deze terug gaan nemen, zoja hoe groot is de kans?
als wehkamp het terugneemt hoeveel euro van de nieuwprijs mag ik dan besteden om een nieuwe laptop te halen?

met alle respect,

gebakkie

Yes 8 GB ram!. maar bij het gamen zie ik geen verschil !?!?!! hoe?
knipseliq.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

Heb je niets begrepen van al die uitleg hierboven ?

Het gaat om je grafische chip; die wordt niets sneller van 4 Gig extrs geheugen !

Je laptop wordt never nooit 'n game-PC, wat je er ook verder aan uitgeeft.

Greetz,

Harry.

begrijpend lezen is een vak ook ik heb daar wel eens moeite mee :P

games hebben genoeg aan 4GB werkgeheugen
zoals harry zegt je videokaart is te traag en als je videokaart te traag is dan maakt het niks uit of je nou 100000GB aan werkgeheugen hebt
games zullen altijd slecht op je laptop spelen:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan