Intel hd graphics 3000 zwart scherm na update windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

trebor1990

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
7
Ik zit met een probleem,

Ik ben in het bezit van een MSI CR640 notebook en heb geupgrade naar windows 10, echter op het moment dat ik opstart wordt na het bootscreen het beeld zwart (achtergrondverlichting is wel aan).
Op het moment dat ik met de aan/uit knop de laptop in standby zet en er vervolgens weer uit haal heb ik wel weer normaal beeld en blijft ook werken.
Tevens heb ik ook al oudere drivers geïnstalleerd uit 2011 (origineel msi windows 7), dit maakt weinig verschil, ook een zwart beeld na opstarten wel zonder achtergrondverlichting).

Ik kan een extern beeldscherm aansluiten (d-sub) en dan heb ik beeld op de externe monitor, krijg dan met geen beeld op het laptopscherm, nadat ik standby heb gedaan werkt het wel.

Op het moment dat ik de drivers deïnstalleer dan start de pc normaal op met de "Microsoft Basic Display-adapter". Echter is er dan geen goede resolutie en hardwareversnelling.

Kan iemand mij alstublieft een tip geven wat ik kan doen? Dit vind ik een zeer raar probleem.

(het betreft trouwens een intel hd graphics 3000 videokaart behorende bij de i3-2310m cpu)
 
Laatst bewerkt:
driver

Ja deze driver heb ik geprobeerd, via apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken heb ik ook geprobeerd, krijg dan ook die driver,
ook heb ik een oude msi driver geprobeerd, zelfde probleem.
Bios update heb ik net ook gecheckt op de site, deze is er niet.
 
Ik heb net even opnieuw deïnstalleerd en daarna geinstalleerd met compatibaliteits modus, dit maakt voor mij niets uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben op dit moment een clean install van windows 10 aan het uitvoeren om te kijken of dit helpt.
Ik had eerst de gratis update vanuit windows 7 naar windows 10 gedaan (om de licentie te krijgen).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is opgelost na een schone installatie van windows 10 (64bit)
Videokaart driver wordt door windows update geinstallerd en werkt naar behoren.

Dus niet alle upgrades van windows 7 naar windows 10 gaan vlekkeloos.
Echter moet je upgraden naar windows 10 om een gratis clean install te kunnen doen (de product key kun je overslaan)

-->> lange pier bedankt in ieder geval voor de moeite! <<--

Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan