Intel HD Graphics overruled Geforce

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickxs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste bericht dat ik op dit forum plaats en ik hoop dat ik dit in de goede sectie heb gedaan.
Ik heb het volgende probleem: ik speel al lange tijd een online game wat mijn computer makkelijk aan moet kunnen.
Helaas "stottert" het spel de laatste tijd heel erg.
Dus ik was even gaan kijken waaraan dat zou kunnen liggen heb even de drivers geupdate van me videokaart maar dit lijkt niets te helpen.
Nu kwam ik er achter dat als ik bij beeldscherm instellingen kijk dat daar staat dat mijn beeldscherm adapter Intel Graphics HD is terwijl ik gewoon een Nvidia Geforce 310m 1gb videokaart in me laptop heb zitten.
Zou het kunnen dat de onboard video kaart de geforce video kaart overruled?
Zo ja hoe los ik dit op heb al gekeken in de bios of ik daar eventueel wat kon doen.

Met vriendelijke groet,
Nick

Het gaat trouwens om het spel Runescape voor de mensen die dat kennen.
Het spel is vooral heel traag als er veel mensen bij elkaar staan, eigenlijk zo traag dat ik het niet kan spelen.

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Heb je vraag maar in de goede sectie gezet aangzien het om een notebook gaat en je weet dat je een bericht ook kan aanpassen.
Succes met je vraag

Heb denk over de de laptop sectie heen gelezen bedankt voor het omzetten zal voortaan me bericht aanpassen om het overzicht te houden;)

Windows maakt zelf een inschatting met welke grafische kaart een programma start. Bij je browser is dit de Intel kaart. Als je runescape wilt spelen (ik neem aan in de browser) dan kun je met je rechtermuisknop klikken op je browser en kiezen voor de optie 'uitvoeren met grafische processor' . Kies in het submenu voor de Geforce. Runescape zou dan beter moeten lopen.

Goed idee wist zelf niet dat dit kon helaas heeft dit helemaal geen invloed.
Denk dat ik morgen Java opnieuw ga installeren aangezien het spel daarmee werkt.
Misschien zou het daar aan kunnen liggen?
Ga nu eerst even horizontaal aan de binnenkant van me ogen kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan