Intel HD4000 en PCIe x16 Kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikdegraaff

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2010
Hallo Allemaal,

Allereerst spijt het me, dat ik geen goed onderwerp heb omschreven voor dit topic.
Maar ik wist niet hoe ik het moest noemen...

Ik heb een Intel Core i5 3570K met ingebouwde Intel HD4000 aan boord.
Nu merk ik, bij steeds meer games, dat hij de beelden trager afspeelt dan dat hij hoort te doen.
Ik heb, in een ander onderwerp hier, een vraag gesteld over het plaatsen van een PCIe x16 kaart om erbij te gebruiken.
Nu kwam daar een ander antwoord uit dan dat ik nu nodig heb.

Concreet: Kan ik met een "losse" Radeon HD5450 (1GB) kaart er in, beter (hogere details) gamen?
Of maakt dit geen enkel verschil, als ik hem er niet in zou plaatsen?

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is voor jullie...
Ik vind het namelijk lastig te omschrijven... :o

Ik hoop wat te horen!

de HD5450 is geen game kaart ik weet niet welke games je wilt spelen maar als dit bij games zoals BF3 of Shogun total war of andere block buster games zijn dan zul je een totaal andere videokaart moeten aanschaffen.

de HD5450 is beter dan een HD4000 onboard gpu of het veel verschil zal uit maken? denk het niet

Oké, maar het heeft volgens jou geen nut om die 5450 erbij te plaatsen?
Want anders moet ik opzoek naar een betere...

EDIT: Maar stel dat ik hem er in steek.
Waar moet dan de HDMI kabel in?
In de output van het moederbord, of van de kaart???

Laatst bewerkt:
Als je een z77 moederbord hebt kan de kabel in de videokaart OF in het moederbord (maakt niks uit).

Heb je dat niet (en dus z68) dan MOET hij in de videokaart :D

verder zou een nvidia 660 een goede kaart zijn :http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-129473

maar dan moeten we ook weten hoeveel kracht je voeding heeft (concreet hoeveel watt) om te bepalen of de kaart wel genoeg stroom kan krijgen.

Hallo mastermindzh,

Ik heb een Z77 moederbord.
Dus dan maakt het niet uit (gelukkig).

Ik heb een 430W voeding, of dat voldoende is, weet ik niet...
Misschien kun je mij dat uitleggen.

In ieder geval, allen, bedankt voor de moeite!

EDIT: Is er geen goedkopere oplossing?
Ik bedoel 200+ euros voor een videokaart, dat geld heb ik niet...

Laatst bewerkt:
Tuurlijk zijn er goedkopere oplossingen, maar dan moeten we eerst weten wat voor soort games je speelt.

want niet alle games hebben zo'n krachtige 660 nodig.

Nou, ehm ik speel games als Need for Speed The Run, en BF3 en andere redelijk nieuwe games.
Dus niet extreem nieuw, maar toch recentere games...

Dus wat voor een kaart is daar "goed" voor???
Budget: ± €75-€125.

Alvast Bedankt!

ho ho wacht even het maakt wel degelijk uit het licht niet aan of je moederbord Z77 het licht eraan of je moederbord VirtueMVP ondersteund en niet alle mobo's doen dit!
dus als je via het scherm via het moederbord wilt aan sluiten zul je eerst even moeten uitzoeken of je moederbord VirtueMVP ondersteund

als je games zoals BF3 beetje degelijk wilt kunnen spelen zul je toch echt rond de 100 euro moeten besteden de HD7770 GTX650 TI zijn instap game kaartjes en die kosten zo rond deo 100 euro

Ik dacht dat alle z77 lucid virtu hadden? (zelfs de budgetborden van ASROCK hebben het).

@TS waarom is de kabel in de videokaart direct steken eigenlijk een probleem?

1. Ja, ik heb Lucid Virtue op mijn PC, mijn mobo ondersteunt dat.
2. Nou, omdat als ik de kabel in mijn 5450 stop, ik een lagere Windows Classificatie krijg...

Dit was het even.
In ieder geval bedankt voor de moeite!

Windows classificatie = onbelangrijk :D dat doet helemaal niets, en is ook nog geen eens accuraat :P

Als je een nieuwe kaart koopt zou je een hogere score krijgen indien je deze direct in de GPU doet.

succes ermee!

Oke, bedankt voor de uitleg van de Windows classificatie :D.
Maar ik ga eens kijken voor een kaartje.

Het liefst NVidia, toch??

En anders maar op lager "detail level" spelen, :P

Ik persoonlijk heb liever Nvidia (omdat het menu handiger is naar mijn mening).

Toch heb ik nu een ati :P(eyefinity, oudste model)

Dus het maakt eigenlijk niet zo uit, je moet gewoon kijken welke hebben ongeveer dezelfde performance en van die 2 welke de goedkoopste is :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan