Intel I3 M330 vervangen door Intel I5 520M

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekniek89

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Hallo,

Ik heb mijn I3 processor vervangen door een I5.
Deze word ook ondersteund door mijn moederbord.
Hij zit momenteel al in mijn laptop.
Maar tijdens het invullen van mijn BIOS wachtwoord krijg ik de volgende melding:

Zie bijlage.
IMG_1463.jpg

Binnen Windows word deze processor ook netjes herkent.
Is er misschien nog iets wat aangepast moet worden in het BIOS??

Alvast bedankt.

ik zie zo niet echt wat er mis aan is maar kan het ook niet super lezen. bedoel je soms die updates. en ik weet niet wat je allemaal voor dingen met je laptop doet maar een BIOS wachtwoord krijg je niet tot heel slecht gekraakt als je hem niet meer weet en kan je als je pech hebt je laptop afschrijven of je moet gaan klooien met bios software vernieuwen(als dat kan volgens mijn niet) dus het lijkt me verstandig dat iemand anders dit wachtwoord ook weet. want ik heb wel eens gehad dat er dat ik er niet meer in kwam ook met een bios wachtwoord vanaf fabriek en niemand wist dat wachtwoord dus allemaal nieuwe troep er in moeten laten zetten:P

en misschien nog een tip om lekker snel op te starten kan je in je bios de optie om alle usb apparaten af te lopen uit zetten. dit zorgt voor een snellere opstart. maar het kan ook zijn dat dit problemen geeft met muis en toetsenbord ed. en daarom moet je van te voren kijken of je ergens je bios kunt resetten.

ik hoop dat ik je zo ver genoeg geholpen heb en weer wat tips hebt die je misschien kunt gebruiken.

Ik heb mijn processor vervangen, en vanaf dat moment krijg ik onderstaande foutmelding (zie printscreen)

Foutcode:

No Micro Code update loaded for alternate processor......
Mijn vraag:

Processor word gewoon ondersteund door het moederbord, dus wat doe ik verkeerd??

Het kan zijn dat het moederbord een update nodig heeft om de nieuwe processor te kunnen gebruiken. Moet je even de naam van je moederbord opzoeken en dan de nieuwste bios versie opzoeken.

Ik heb al bij de fabrikant naar updates gezocht m.b.t. de BIOS.
Is er toevallig een applicatie die mijn BIOS versie uit kan lezen, en evt de update binnen kan halen?
Of is er toevallig een andere optie?

kijk is naar je foto van je bios daar staat de versie al aan gegeven versie 1.00.01
ik denk wel dat je een bios flash moet uitvoeren voordat de cpu word ondersteund bij oudere computers moet dit vrijwel altijd handmatig gedaan worden

is trouwens wel handig om aan te geven over welke laptop dit gaat anders graaien wij ook in het donker rond

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan