Intel i5 2500 koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Hallo ik ben van plan om binnenkort een nieuw systeem aan te schaffen met een i5 2500 processor,
ook heb ik een processor koeler in mijn pakket zitten,
is dat goed, of echt overbodig?
:confused:

alvast bedankt!:d

De zogenaamde "stockcooler" oftwel standaardkoeler is meestal voldoende om te koelen.
Echter, persoonlijk vind ik de stockcoolers van de i5 en i7 nogal luidruchtig, ze zijn duidelijk hoorbaar.
Met meerdere componenten in een systeem kan he geluid meevallen, echter in combinatie met stille casefans en een ssd is de stockcooler irritant.
Vandaar dat ik altijd voor een stille alternatieve koeler ga.
Persoonlijk kan ik de "Scythe Mugen 2 Rev.B" van harte aanbevelen vanwege zijn geringe geluidsproductie.

De koeler is altijd achteraf te vervangen, je kunt dus gerust voor de standaard koeler gaan om te kijken of het jou stoort en eventueel na een paar maanden vervangen.

oké, dan denk ik dat ik die koeler er toch maar gelijk bij aanschaf,
het is toevallig ook de Scythe mugen 2 Rev b die erbij zit!
dankjewel voor je hulp!:D

welke koeler behalve de scythe mugen 2 rev b raden jullie mij nog meer aan?
ivm de ernorme grote van deze koeler..

EDIT:
is de Coolermaster V8 iets?
die ziet er ook wel vet uit!

Laatst bewerkt:
Nog iets over die Mugen 2 rev b.
ik heb nog een beetje rondgekeken op internet en lees hier en daar dat hij aardig zwaar is, bijna 1 KG..
Ook zag ik staan dat het moederbord van iemand is gescheurd door het gewicht van die Mugen 2,
ik heb zelf een MSI P67A-C45 (B3) moederbord.
Kan dat moederbord dat gewicht wel dragen?:o

EDIT: zou zonde zijn als ik net een nieuwe pc heb, en het moederbord gelijk al kapot gaat..

Laatst bewerkt:
Ik heb nu sinds afgelopen einde zomervakantie de Scythe Mugen 2 rev.B met i5 760, en hij loopt als een zonnetje, geen problemen met gewicht! Geen scheur of iets degelijks te zien. Misschien had die persoon zijn moederbord niet goed gemonteerd? Maar als ik zou mogen kiezen, dan zou het zeker de Scythe Mugen 2 rev.B worden :thumb: Zonder twijfel!

okeee, dan denk ik dat ik toch maar de Mugen 2 gaan aanschaffen!
en voor overklokken is deze ook prima toch :thumb: ?

Ik heb ook de Mugen 2 rev. B.

Er is een groot verschil tussen Rev.A en Rev.B namelijk dat Rev.B een backplate heeft:
23ua5v7.jpg

Dit verdeeld het gewicht over het moederbord.
Het maximum gewicht met de orginele bevestiging is 450G, en de Mugen 2 weegt 870G, vandaar dat er tegenwoordig een backplate bij zit.
Gewoon goed vastmaken en het moederbord goed vastschroeven in de kast, dan kan je niets gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan