Intel I7-2600K + P8Z68-V overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamloosmusic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Ik heb zelf een asus moederbord (Asus P8Z68-V), en een intel CPU (Intel I7 2600k), 16gb 1600mhz geheugen, en de Scythe Mugen 3 koeler.

Ik krijg echter mijn I7 voor mijn gevoel niet overgeclockt.

Windows 7 x64 Ultimate zegt:
Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3,40GHz
(Zie screenshot 1)

AIDA 64 zegt:
CPU Type QuadCore Intel Core i7-2600K, 4433 MHz (43 x 103)
(Zie screenshot 2)

Asus AI Suite II zegt:
Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3,40GHz
(Zie screenshot 3)

Mijn "EFI BIOS" zegt:
(Zie screenshot 4)

SCREENSHOT1:
screenshot1.jpg

SCREENSHOT2:
screenshot2.jpg

SCREENSHOT3:
screenshot3.jpg

SCREENSHOT4:
screenshot4.jpg

Ik heb het overclocken geprobeerd via die AI Suite II tool, die vervolgens "succes" gaf en ik klikte op close of save of wat ut was.
Nu controleer ik het in applicaties maar ik zie geen verschil :S

Wat ik wil is rond de 4,4 ghz zitten.

Help please?

P.S. TURBO MODE STAAT AAN in de bios!!

Dat is normaal. Veel programma's kunnen niet omgaan met turbo-mode en lezen altijd 3.4 uit, ook al draai je op 6 GHz.

Ik weet niet hoe het bij asus zit, maar tenzij je intel xtreme memory profile aan zet en handmatig verhoogd, zet de core het geheugen altijd op 1333. Echter kunnen ook niet alle programma's dat dan goed detecteren. AIDA heeft het dus mogelijk wel bij het rechte eind.

Ok, nog advies?

Ik wil gewoon mijn geheugen @ 1600mhz houden, en mijn cpu @ 4,4 ghz.
Mijn geheugen is namelijk Corsair 1600 mhz geheugen 4x4gb

Ik ken de instellingen voor ASUS niet, maar mogelijk kan iemand anders je daar mee helpen. tijdje terug overgestapt op MSI en dat zijn fijne borden, met leuke opties.

Volgens mij klopt die 4.4 wel hoor. je kunt natuurlijk altijd even pifast of een andere benchmark draaien en de scores vergelijken. Maar bij mij wordt ook bijna altijd 3.4 aangegeven en daarvan weet ik zeker dat die hoger draait.

Die programma's die jij noemt waar 3.4Ghz nog staat lezen de standaard waardes van die processor uit, dus die zullen altijd vrolijk 3.4Ghz zeggen. Je geheugen draait nu inderdaad nog altijd op 1333Mhz.

Download en installeer eens CPU-z en kijk daar eens wat voor geheugen snelheden hij uitleest, daar heb ik heel wat meer vertrouwen in dan die OC progsels van Asus
Download en installeer Prime-95 om je processor eens flink aan het werk te zetten zodat je vervolgens met Realtemp (downloaden en installeren) kunt zien of de temperaturen binnen de perken blijven (de veilige grens volgens Intel ligt op 69 graden voor de i7 2600(K) )

processor is gelukt, draait prima op 4443 ghz, nu alleen mijn geheugen nog... in de bios zegt hij 1600 mhz, maar AIDA64 zegt 1333

Hoi was het al gelukt om de geheugen naar 1600mhz te krijgen? want ik zit met het zelfde probleem .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan