Intel i7 920, besturingsysteem...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo,
Ik heb net een aantal dagen mijn computer klaar met ombouwen alleen nu vraag ik me af welk besturingssysteem het beste werkt met een i7 920, 6 gb ram geheugen en een asus p6t se.
ik had er al iets over gelezen dat multithreading beter tot zijn recht komt onder x64.
Nu draait ie op win xp 32 bits en ik vind dat het allemaal wel wat beter kan want het lijkt af en toe nog wel is instabiel.
Is het trouwens normaal dat mijn processor idle rond de 48 graden ligt(met standaard koeler)?
En wie kent ook een goed optimalisatie programma voor windows om echt veel rendement uit je hardware te halen(zoiets als tune up utilities alleen beter)
Ik heb Advanced System Care al geprobeerd alleen na de opschoning kreeg ik constant foutmeldingen bij programmas enz.
Me laatste vraag dan maar, ik heb een ati 4850 en daar kan je alleen maar een dvi kabel op aansluiten alleen ik heb ene vga kabel dus nu zit er een overloopstuk tussen alleen dat heeft best wel veel invloed op de kwaliteit van de graphics dus weet ik iemand misschien waar ik een female vga naar male dvi vandaan kan halen want ik kan niks vinden

groete,
pindakoek:cool:

Laatst bewerkt:
Ik zou toch maar voor windows 7 64bit gaan xp ondersteunt 6Gb niet max 3,2gb

in elk geval inderdaad de 64 bit-versie...

Vista / Windows 7 is dan het meest verstandige.

Ik al echt voor Windows 7 gaan stabieler dan vista

Maakt zoals Marsmannetje al zei vrij weinig verschil. Draai Windows 7 sinds vanochtend half 1 (:evil:). Is me nog niet vast gelopen of wat dan ook. (Bij vista was de 1e boot direct al een crash van Sidebar. Maar goed).

Maakt zoals Marsmannetje al zei vrij weinig verschil. Draai Windows 7 sinds vanochtend half 1 (:evil:). Is me nog niet vast gelopen of wat dan ook. (Bij vista was de 1e boot direct al een crash van Sidebar. Maar goed).

bevalt Win7 goed dan ?? bij mij wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan