Intel intel graphics en nvidia?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricown

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Beste lezer,

ik heb gister een Asus K52J laptop gekocht, maar daar staat dat er een Nvidia Geforce 3010M CUDA 1GB in zit maar dat kan ik nergens zien volgens de computer heeft die een intel graphics media accelerator hd (er zit een i5 processor in)? Hoe kan dit of is dit niet goed?

Bedankt,

Ricardo

Welke heb je dan precies? Er zijn namelijk meerdere modellen met K52J en een toevoeging.

Kijk hier maar eens: http://www.asus.com/Search.aspx?SearchKey=K52J

Waarvan de K52Jc een geforce 310m heeft (neem aan dat je dat bedoelt in je post en niet 3010)

Download ook even pc wizard en plaats hier een volledig hardware overzicht.

Verder zijn je drivers wel op orde?

Heb de K52JC , maar bij mijn apperaatbeheer staat ook de Nvidia Geforce 310M en de
Intel® Graphics Media Accelerator HD als beeldscherm adapter. maar wat is nou zo'n
Intel® Graphics Media Accelerator HD? is het alleen een media versneller? want er staat nergens toen ik hem kocht dat er een
Intel® Graphics Media Accelerator HD in zit maar een Nvidia Geforce 310M

Mijn gok is dat er op je moederboard die intel zit en dat je ook nog een losse kaart hebt, de geforce. Persoonlijk denk ik niet dat je je druk hoeft te maken.

Zoals ik begrijp Gaat de geforce aan de praat zodra jij er bijv: GTAIV op gaat spelen dus voor zware tot mid games

Beste Ricown,

Ik heb dezelfde laptop, en hetzelfde probleem. In apparaatbeheer staat de Nvidia wel, maar 1024x768 is de maximale resolutie die ik kan draaien.

Heb jij al een oplossing gevonden?

heb je de goede drivers geinstalleerd

is dat niet gewoon de max resolutie van het scherm?

Veel Core i5 processors hebben een grafische chip aan boord zelf.....

Same Problem

Ik zit ook met de K52Jc en heb ook dit probleem met de Geforce 310M.
Met dit verschil dat ik in het begin (eind september) een maximale resolutie van 1440x990 kon instellen en ook de grafische kaart zag onder apparaatbeheer maar niet onder systeeminformatie. Rond november was er een update die heeft gezorgd dat ik de 310M niet meer terug vind onder apparaatbeheer en mijn maximale resolutie is versprongen naar 1366x768x59hgz.
Is dit probleem bij jullie intussen opgelost ?

Ik heb deze laptop ook gisteren gekocht,
Ik had een game geprobeerd, maar er staat bij dat die game draait op de Intel kaart die er in zit. Bij configuratieschem staat een Nvidia logo, als ik hierop klikt krijg ik een melding: Er werd geen Nvidia grafische kaart gedetecteerd op uw systeem.
Na drivers downloaden voor de 310m krijg ik in de setup ook het volgende:
Dit grafisch stuurprogramma kon geen comatibele grafische hardware vinden.

Ik krijg een vermoeden dat de een fout zit in het productieproces van deze notebook. Wel dat de kaart er in zit, maar niet dat hij is aangesloten ofzo. Verder heb ik ook rondgezocht op forums, en heb ik maar één keer iemand gehad waarbij ze "unknown hardware" zochten en dat de kaart van die persoon nu wel werkt.
Maarja, het boort gewoon te werken bij de aankoop van een laptop toch? Dus als iemand een oplossing vindt, laat het maar horen ;) ANders stuur ik hem terug naar asus omte vragen of ze het na willen kijken.

even een update.
Ik krijg ook regelmatig een Blue screen of death, na hiernaar gezocht te hebben kwam ik op de eerste link uit op:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx...o&id=20100717182741093&page=2&SLanguage=en-us
Weet eigenlijk niet of je links mag posten op dit forum, excuus doorvoor. Maar hierbij hier even een quote:
Yes, i solved it the same way...in BIOS on the second card there is box VGA and there is two options: "reserved" (or something else) or "win7". Switch it from "reserved" to "win7", save it and Nvidia is back. I did it after reinstallation windows7 with original drivers Nvidia (deliver with notebook). So, this is software problem (BIOS)

Dusja, ik probeer het uit,mocht ik hem dan wel zien, of niet, dan post ik het hieronder ;)

Nou, ik heb dit gedaan en inderaad, mijn laptop zag de Nvidea kaart! Het volgende probleem: als ik nu het configuratieshherm open en ga naar het Nvidea config. paneel krijg ik deze fotmelding:
U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat aangesloten is op een NVIDIA GPU. Dus ik ben nu hier achteraan aan het gaan, ik installeer momenteel dir bestand:

Deze heb ik van een forum waar iemand ook hetzelfde probleem had met een ASUS K52J. Als dit werkt laat ik het morgen horen, want ik ben moe en ik vind mijn nachtrust toch wat belangrijker dan een nacht verknallen aan een videokaart die gewoon hpoort te werken!!!

Nou voruit dan maar, aangezien morgen de werkweek weer begint, en jullie allemaal intensief gamen.. erm werken ;D en office programma's vergt toch en hoop grafisch zet ik de dingen die ik heb gedaan op een rijtje.
1. ik deed dit: in de BIOS (bij het starten op f2) ging ik naar het 2e tab, daar staar ergens VGA, en die staat op reserved, zet deze op windows vista/7 en save+exit uit BIOS.

2. Mocht hij nog niet werken, download via www.asus.nl onder VGA de chipset driver bij chipset en VGA én de Nvidia driver: http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=CxCSToy6IYz5lHKo

3. Hij werkte nog niet, maar misschien komt het omdat ik eerst heb gekloot met mijn intel chipset en mijn Nvidia drivers, dus bij sommigen zal het al werken, maar mocht jij ook zo'n computernerd zijn en zelf wat drivers deïnstalleren etc het volgende: ik kreeg dus de foutmelding:
U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat aangesloten is op een NVIDIA GPU
En hier zocht ik natuurlijk naar en ik kwam op een of ander forum en downloadde uiteindelijk dit bestand: http://us.download.nvidia.com/Window...ional_beta.exe

4. De setup lijkt heeeeeel veel op de setup die je hebt gedownload in stap 2 Ik betwijfelde ook of het niet echt dezelfde was, maar hij installeerde ook de 3D vision, waar je niets aan hebt maargoed, het maakte verschil! Want ik kon via start>COnfiguratieschem de NVIDIA configuratie openen!!!!!
Ik startte dus mijn game die er echt zo lelijk als de nacht uitzag met de intel opnieuw, en het was MOOI!!! EN mijn framerate was veel meer! bij de sttings stont dat ik nog de intel gebruikte, maar dit was het echt niet, denk dat ik een kwestie is van de game opnieuw installern!
ANyways! BIj mij werkte dit! Dus ik hoop bij jullie ook.. Zouden jullie hieronder willen reageren? Zodat de mensen die hierop nog stuiten kunnen zeggen:
Goh! wat een lieve jongen is die BlueroothUSB (wat eigenlijk BluetoothUSB moest zijn) Dat die mij nu zo heeft geholpen! Hij is echt de beste die er is! ;D
(zou ik wel erg leuk vinden als je dat van me vindt ;D)

Naja anywayz, Succes allemaal!

ps. de BSOD's zijn nu ook weg.. maar mocht ike r nog een krijgen dan ga ik daar uiteraard achteraan!

Ja, krijg heel af en toe een BSOD, of als ik verkerd afsluit..
Hij schakelt dan de Nvidia weer uit, dus als dit het probleem is, voer de volgende stappen uit:
1. Bij het ASUS logo, druk op f2
2. ga naar het 2e tab, en daar zie je VGA (+nogwat) op Reserved staan, verander dit naar win vista/7.
3. save + reboot
Klaar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan