intel. maar welk moederbord???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikey-007

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
184
ben van plan een nieuwe pc te gaan samenstellen (heb nu een amd1800+) en denk aan een intel dit keer. maar nu een vraag over de namen van de moederborden. je hebt chips van o.a intel zelf, maar ook van sis
nu zit er bij de intel zoveel namen dat ik door het bomen het bos niet meer zie. ik denk eraan om een intel 2 ghz te kopen en 333mhz geheugen ddram. de frontside bus van de processor is dan dus 400mhz. nu lees je allemaal type nummers van de intel chips (o.a de 845E, 845PE, 845D, 845DE, 845G en ga zo maar door. waar moet je dus op letten als je van de simpele structuur van amd naar het volle bos van intel gaat? maakt het uit dat je een 400 mhz FSB in een 533 FSB drukt? dat soort vragen heb ik dus.
ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is en alvast bedankt voor de reacties
 
In de PCM van deze maand staat in een stukje over geheugen een kadertje met een uitleg over de verschillende soorten chipsets...
 
nou daar heb je dus geen ***** aan. het geheugen is geen probleem. dat word gewoon ddram 333mhz. mijn vraag was. welke moederbord en kan je een processor met een 400FSB in een moederbord drukken met 533 FSB.

en trouwens die link naar die site daar staat helemaal niks in, ja dan moet je dat blad kopen. het kan toch ook makkelijker??
 
Geplaatst door Mikey-007
nou daar heb je dus geen ***** aan. het geheugen is geen probleem. dat word gewoon ddram 333mhz. mijn vraag was. welke moederbord en kan je een processor met een 400FSB in een moederbord drukken met 533 FSB.

en trouwens die link naar die site daar staat helemaal niks in, ja dan moet je dat blad kopen. het kan toch ook makkelijker??

je vroeg toch wat pcm was! nou dat gaf ik aan!

kijk ook eens op google, om antwoord te krijgen op je vragen!
 
In de PCM of Pc active (een van die bladen) staan ALLE huidige chipsets uitgelegd, ook welk geheugen het beste is, en een aantal tests van verschillende moederborden. Kijk even in de boekwinkel/ kiosk, daar staat echt heel duidelijk alles uitgelegd! Zo duidelijk dat ik het niet meer kon houden, en heb gelijk maar een nieuw moederbordje + proc + geheugen gekocht :D
 
de laatste nummers van "computer totaal" staan er vol mee zelf ben ik ook aan het uitvinden wat bij wat de beste combinatie geeft

miz + MSI 845PE max2 met een intel 2.53 ghz
en 333 ddrram gaan heel goed samen (volgens de bladen ) omdat die 845pe max 2 nl processoren tot na 3 ghz ondersteund

er komt trouwens een nieuw moederbord aan van MSI



suc6 in de zoektocht
 
Ik heb mijn nieuwe bord er NET inzitten (zie handtek.) Is weliswaar een AMD, maar wel SNEL :) en kan het iedereen aanraden. Heeft ook een erg goede review in toms hardware. (Heb ff geen link sorry)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan