Intel MMX 166mhz met 32(!)MbRAM

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Geachte medeforummers,

PC van kennis.
Oud beestje('96)
Intel MMX 166 Mhz
Mobo DFI G586IPV
32 Mb RAM(EDO)
Windows 98
HD 2 Gb

Gaat dus traaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Nu heb ik op het www gevonden dat het Mobo maximaal 128 Mb SDRAM kan hebben.
Maar kan niet uitvissen welke soort 128 Mb SDRAM ik moet hebben.
100, 133 etc?
Mobo heeft 4 slots. Wat te doen? 1 van 128, of 2 van 64?
Heb Everest laten kijken, maar daar werd ik behalve de info hierboven, niet veel wijzer.
Graag enige hulp en/of advies.

Dank,
groet,
Fonz :thumb:

Neem voor de zekerheid iig dubbelzijdig PC100 of PC133 SD-RAM geheugen. De snelheid past zich aan aan de snelheid die het mobo max aan kan.

4*32 denk ik.
Maar denk ook eens of het nog de moeite waart is ik heb 4 jaar geleden aan een soort gelijke pc 170 euro uitgegeven aan 64 mb ram. dus doe eens 2*170= 340 euro daar kan je al een pc van kopen bij carrefour in belgie 199 euro 800 mhz 128mb ram 32 mb grafisch en windows xp dus denk even goed na

Geplaatst door lamp
4*32 denk ik.
Maar denk ook eens of het nog de moeite waart is ik heb 4 jaar geleden aan een soort gelijke pc 170 euro uitgegeven aan 64 mb ram. dus doe eens 2*170= 340 euro daar kan je al een pc van kopen bij carrefour in belgie 199 euro 800 mhz 128mb ram 32 mb grafisch en windows xp dus denk even goed na

128mb SD-RAM geheugen kost geen €170 hoor.

Bedankt voor de info.
Maar wanneer ik op marktplaats loop te grasduinen, kan ik voor €20 makkelijk 2 reepjes 64 Mb kopen.
Dus dat gaat goed komen.

Fonz
:thumb:

6800 frank is toch 170 euro dat was het geheugen dat ik in die packard bell moest doen was behoorlijk duur. was wel al een tijd geleden nu vind je die pc's met geheugen en al op het stort :p
maar ik zou je echt aanraden naar het voorstel van die carrefour pc te luisteren dan is ie ineens een stuk sneller;
en nog wat garantie ook

Laatst bewerkt:
Die kennis kan met grote moeite €10 spenderen, dus geef ik haar die andere €10 cadeau.
Wat vind je daarvan?
Ze bestaan namelijk echt , die minima.

Geplaatst door A.J.
Geachte medeforummers,

PC van kennis.
Oud beestje('96)
Intel MMX 166 Mhz
Mobo DFI G586IPV
32 Mb RAM(EDO)
Windows 98
HD 2 Gb

Gaat dus traaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Nu heb ik op het www gevonden dat het Mobo maximaal 128 Mb SDRAM kan hebben.
Maar kan niet uitvissen welke soort 128 Mb SDRAM ik moet hebben.
100, 133 etc?
Mobo heeft 4 slots. Wat te doen? 1 van 128, of 2 van 64?
Heb Everest laten kijken, maar daar werd ik behalve de info hierboven, niet veel wijzer.
Graag enige hulp en/of advies.

Dank,
groet,
Je moederbord ondersteunt EDO ram ;) (72 pins SIMM's, geen SD-RAM) iets meer info
EDO ram is iets lastiger te vinden dan SD-RAM (en ook iets duurder) maar met google en op E-Bay kom je al een heel eind.
2 x64 zal waarschijnlijk makkelijker te doen zijn dan 1 x 128

Laatst bewerkt:
Aha,
zo zie je maar weer.
Ik ga zoeken.
Het mag namelijk niet te duur zijn, maar dat was al duidelijk.
Bedankt.

Of je er wat aan hebt weet ik niet 26 Febr Pc dump in A"dam daar heb die hagenees ze nog wel
Heb hier nog 2 x16 edo stuur me een mail , stuur ik ze op als je daar vast mee geholpen ben (Is voor Niks)

Nou zie ik op marktplaats aanbiedingen genoeg, maar die hebben het over 72 pins en wanneer ik dan naar de bijgevoegde afbeelding kijk, is het dus niet dezelfde reep als er al inzit.
Ik bedoel te zeggen dat het gedeelte wat erin moet steken bij de huidige reepjes uit twee gedeelten bestaat, terwijl die 72pins uit drie gedeelten bestaan.
Dus ik weet nu dat het EDO moet zijn, maar hoeveel pins is nog niet duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan