Intel moederbord met 24 en 8 pins aansluiting(welke voeding?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo iedereen, Ik heb hier een nieuw moederbord liggen namelijk een Intel D975XBX2 maar heeft hij een standaard 24 pins voeding aansluitingen en nog een 8 pins voeding aansluiting die zich aan het andere kant van het moederbord bevind. Ik weet namelijk niet welke voeding ik ervoor nodig heb omdat ik niet weet welke voeding een losse 8 pins aansluiting nog heeft. Heb jullie misschien een idee en waar ik er een kan kopen?

Op die acht pins gaan ook vaak twee x een vier pins stekker

bedankt voor jullie reacties maar is er ook toevallig een goedkopere versie voeding van deze soort.? Ik kan anders best proberen wat u zij met een losse pins 4 pins erin stoppen en dan een 24 pins andere stekker als ik u goed begrijp.

Hoi !

Je mobo draait ook gewoon met 'n 20-pins + 'n 4-pins aansluiting, hoor.

Zolang je de PC maar niet teveel belast......

Greetz,

Harry.

@harry snor
Maar ik heb een 24 pins aansluiting en een losse 8 pins. Dan zegt u dat ik de 24 pins aansluiting op 20 pins stekker kan laten draaien en de 8 pins op 4pins stekker?

Hoi !

Nee: je kunt met 'n 20-pins- + 4 Pins voeding ieder ATX-mobo sinds de eerste P4 laten draaien !

Dus: als je voeding alleen 'n 4-pins 12V. aansluiting heeft kan je Intel-mobo daar gewoon op draaien !

Neemt niet weg dat je bij volle belasting beter 'n voeding zoals in post #3 met 'n 2 x 4-pins (of 8-pins) kunt gebruiken.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Daar plug je de 20- of 24-pins aansluiting van je voeding in.

Greetz,

Harry.

Dus het maakt dan verder niet uit dat er op de 24 pins aansluiting op mijn moederbord er nog 4 van vrij zijn?
Ik wil er namelijk een Pentium D in van 2x 3.0 Ghz en 2 HDD van een 80GB en de andere 500. Een videokaart van 1Gb niet een te dure heb ik nu. en 4GB geheugen. zou dit mogelijk zijn?

Hoi !

Yep, in principe mogelijk, de voornaamste stroomvreter is doorgaans de videokaart.......

Maar ik zou niet minder dan 'n 400 Watts voeding gebruiken.

Greetz,

Harry.

Hallo, Heb ondertussen aan een voeding voor 15 euro gekomen van 550 wat 24 pins atx + 8 pins atx.

Hoi !

Tsjonge: hoe kunnen ze 'm maken voor die prijs !

Greetz,

Harry.

Ik werk toevallig bij een pc bedrijf waar hij zon partij van deze voedingen had ingekocht vandaar.

Grt Maikel

Een 550watt voeding voor 15 euro is meestal eerste klas rotzooi. Wat voor voeding (merk/model) is het precies?

Iedere voeding heeft tegenwoordig een 24-pins stekker en een 8-pins stekker. Die 24-pins is voor de stroom toevoer van het moederbord en PCI-e sloten (videokaart slot dus). De 8-pins aansluiting is de stroomtoevoer voor de processor, de Pentium D kan ook uit met een 4-pins stekker, maar 8-pins is altijd beter.

EDIT: ik vind dit toch wel opvallend "domme" (no offence) vragen voor iemand die bij een pc bedrijf werkt, of hebben we hier te maken met de telefonist ofzo? hahah :)

Hallo? Ik ben 14 dus heb nog zat te leren. Ga weg als je niks beters hebt te zeggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan