intel naar amd

Status
Niet open voor verdere reacties.

just someone

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2010
hallo mensen,, ik ben op het idee gekomen om mijn intel e7500te vervangen voor een amd Phenom II x6.

alleen nu zit ik te kijken wat voor moederbord daar het beste op kan en mijn voeding het wel aan zou kunnen? (EMINENT 500W PRO)

een moederbord hoeft voor mij helemaal niks spannends te kunnen,, die hexacores zijn snel genoeg voor mij dus overklokken ga ik zeker niet doen.

er hoeft maar 1 videokaart op ik ben ook niet van plan om later crossfire te gebruiken.
het liefst zou ik er zonder extra bordjes in te drukken mijn 5.1 setje op aansluiten.

dit zijn ongeveer wat een moederbordje voor mij moet kunnen,,
natuurlijk de hexa erop (alleen ik weet niet of het AM3 of AM3+
een moederbord boeit mij niet dus zo goedkoop mogelijk)

mijn hd5750 erop (die neemt 2 sloten in beslag "dankjewel ASUS")
dus heb ik het liefst dat er wat ruimte tussen zit zodat ik er later een tv tuner ofzo in kan zetten)

en ik wil graag mijn eigen ram blijven gebruiken dus 2x ddr3 geheugensloten.

hij moet in mijn aerocool syclone passen,, en dat was het volgens mij wel zo'n beetje,,

ik vraag hier hulp omdat als ik zelf een moederbord ga kopen word het de goedkoopste die ik tegenkom en strax is het bagger. maar ik hou het wel graag onder de €70,-

TY ALLEMAAL

het lijkt mij zoiezo slimmer om voor een Socket Am3+ mobo te gaan het is nieuwer en zal toekomstige Bulldozer CPU's ondersteunen
des te beter voor future upgrades lijkt mij

5.1 zal geen probleem zijn meeste mobo's ondersteunen dat standaard al

Standaard ATX Am3+ mobo voldoed prima aan jou eisen en je voeding is sterk zat

oke ty voor je antwoord,,,
maar stel ik heb een hexacore.

ik ga iets installeren, dan heb ik toch minimaal 4 cores vrij om andere dingen te doen zonder dat m'n pc slomer word,, of zie ik dat nu verkeerd?

nee zo werkt het helaas niet de taken moeten verdeelt worden als de applicatie de taken niet kan verdelen over 6 cores dan hou je bijvoorbeeld 2 cores over die niks doen

die is wel nice ronald,, voor mij dan.. maar zelf denk ik dat 16gb beetje overkill is voor mij?? maar ty dan denk ik dat ik die ga halen.

maar dan heb ik nog een vraagje,, ik heb ooit is gehoord dat ATI kaarten beter werken op een AMD processor..
dus is dat dan werkelijk dat mijn ati radeon beter gaat presteren op die phenomII?

en hoe werkt dual channel als ik zeg maar 4 keer 2 gig erin heb?

Hoe bedoel je 16GB overkill? Dat is het voor iedereen, maar dat het moederbord het ondersteunt wil niet zeggen dat je het nodig hebt of dat je het er echt in moet zetten.

Dat van die ATI kaarten op AMD processors is altijd al onzin geweest, weet niet wie je dat heeft verteld maar die mag zich wel eens in gaan lezen dan...
nVidia kaarten werken net zo goed op AMD processors, en ATI (nu AMD) kaarten werken net zo goed op Intel processors.

En dat dual channel werkt gewoon dan. Je hebt 2 x 2 geheugen sticks, dus dat moet wel lukken. Maar je zou toch je eigen RAM blijven gebruiken? Je hebt het over 2 sloten, dus ik neem aan dat je dan of 2 x 2 hebt, of 2 x 4. Aan de 4 x 2 gig in je post hierboven leid ik af dat je nieuw geheugen nodig hebt?

Je E7500 had waarschijnlijk DDR2 geheugen he? Deze heeft DDR3 nodig, dat je het weet.

ik heb ddr3 :)

uhu maar stel ik neem nog 2 stikkies van 2 gig erbij hoe zit het dan met dual channel??

Dat gaat gewoon. Maar die 8GB lijkt me niet echt nodig voor je. Gezien de rest van je hardware heeft dat echt geen meerwaarde.

Maar alsnog, dit gaat de 3e keer worden dat ik het zeg: dual channel werkt gewoon. Al sinds dat 4 een meervoud van 2 is.

Zal ik het dan ook nog eens bevestigen. Als je even aantallen gebruikt, met gelijke geheugen modules, werkt de Dual-Channel functie gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan