Intel Pentinum 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

mongwappo

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Beste,

Ik heb een probleem, mijn CPU gebruik zit constant op de 100%.
Nu dacht ik eerst dat dit een software matig probleem was dus heb ik de boel geformatteerd en win 7 er weer opgezet.
Maar nu is het weer het zelfde liedje, heb alleen msn en Google Chrome aan staan en de cpu brand op 100%.
Nu is de vraag waar licht dit aan, heb vandaag ook al 2keer een blue screen gehad, maar ben vergeten de error code op te schrijven.
Hopelijk kan iemand me helpen.

Met vriendelijke groet,

Christiaan de Vries

Welk proces verbruikt er 100% dan? Vermeld ook even je overige specs (klik).
Nou geen een dat is het rare.

Windows 7 Home Basic
CPU Type: Intel Pentium 4 516, 2933 MHz (22 x 133)
Moederbordnaam: ECS RC410-M2
Systeemgeheugen: 2048 MB (DDR2-667 DDR2 SDRAM) Van kingston paar maand oud
Video kaart: ATI Radeon HD 4300 Series (1024 MB) paar maand oud

Hoe weet je dan dat je processor 100% gebruikt? Staat hij er niet als je op "Processen van alle gebruikers weergeven" klikt?

Hoeveel procent staat er op dat moment dan bij "Niet actieve systeemprocessen"?

Hoe ik dat dan weet? kijk de bijlage van me post, het interupts van het systeem verbruikt 30% en de rest niks.
waar staan de niet actieve processen?

Me pc is nu ook belagelijk traag, en Speed fan en Everest kunnen ineens de sensor van me CPU niet meer vinden.

Bijlagen

• CPUver.jpg
    CPUver.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 21
Die processen (is maar 1 regel) staat is het tabblad "Processen".

Hier al naar gekeken?

Klik eens boven in taakbeheer op CPU, zodat het proces wat het meeste van de CPU vraagt bovenin komt.

Raar dat is nu opeens wel de niet actieve systeem processen die schommelt de hele tijd tussen 36 en 50 en daarna komt Zonealarm tussen 20 en 36

Mogelijk is Zonealarm juist de boosdoener.

Nou voor dat ik Zonealarm had was het probleem er ook al... wand ik gebruik pas zins een paar dagen Zonealarm, eerst altijd windows firewall maar dat voldeet me niet.

En ik heb al veel langer dit probleem , maar het wordt met de dag erger.

offtopic: alleen maar een firewall omg!
ontopic: die bsod's misschien is er wel een probleem met je processor of een virus dat het systeem aangetst heeft
als je weer een blue screen krijgt post hier de foutcode :thumb:

Alleen een firewall? draai er naast Avast 5.

Een virus kon sowieso niet wandt had windows ultimate en home basic gebrobeert, met een cleane instalatie.

Maar heb nu net windows xp er op gezet en heb er nu geen last meer van, mischien dat mijn singelcore win 7 gewoon niet kan draaien.

Zal binnenkort denk ik nieuw mobo + processor halen.

In iedergeval bedankt voor de hulp allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan