Intel Pentium D 930 (Dualcore) 3.0 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

semelixius

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat voor processor je er nu in hebt zitten, maar ik weet niet of het een grote vooruitgang is. Zou je eventueel iets meer over je pc kunnen posten: hoeveel ram zit erin, welke Pentium M processor e.d.

ik heb er nu een pentium 4 3,20 ghz in zitten en ik zou graag een dual core willen. ik heb op dit moment 4 gb ram erin zitten, heb ik er zelf ingezet ( toen ik hem kocht 1gb) ik wil graag een dual core ( quad zou ook mooi zijn) zodat het gamen wat soepeler gaat en dat het niet meer van mijn processor afhangt.

Ik zou er niet van uit gaan dat je met een Pentium Dual-core kunt gaan gamen. Welke games gaat het om?

nou het gaat om combat arms, team fortress 2 , portal 2 , gta 4 enz ik game nu met pentium 4 single core dus moet kunnen

Laatst bewerkt:
Er zal wel een verschil zijn in snelheid, maar ik weet niet of je GTA 4 dan vloeiend kan spelen. (ik zag een filmpje op YouTube met iemand met vergelijkbare pc en die haalde 2-4 beelden per seconde, ik weet niet hoe dat bij jou zit?)

nah gta 4 speel ik niet op de computer, dat speel ik op de ps3 maar bijvoorbeeld portal 2 daar laggte ik niet heel erg in maar de lag bij games komt eigenlijk vooral door mijn 64mb video kaart :S. ik vraag mij eigenlijk af of ik met dual core windows 7 wat vloeiender kan laten lopen, dat zou wel fijn zijn

Ik denk wel dat je met een P4 D W7 vloeiender kan laten lopen, je moet dan wel de grafische effecten uitzetten. Ik heb hier een laptop met Vista (=W7) met een Pentium D en die doet 't prachtig. Ik denk alleen dat het veel zou schelen als je er een nieuwe videokaart in zet (eentje met >256MB), bijv. deze

Laatst bewerkt:
In principe past dezelfde koeler erop, maar ik ben bang dat die passief is? In dat geval zou je er het beste een koeler op schroeven.

hier moet je geen geld meer investeren dit ding is echt oud
pentium D is al weer 5 jaar oud dat is een hele levens cyclus voor een computer
wil je goed kunnen gamen dan moet je eerder naar een nieuw systeem kijken
je processor is wat dat betreft gewoon te traag

de meeste games van nu hebben minimaal een Core 2 Dual E6600 nodig en daar zit een pentium D dik onder

Laatst bewerkt:
Portal 2 moet daar wel mee lukken, hoor. En als je eerst een nieuwe processor koopt voor 2 of 3 tientjes en een nieuwe videokaart, kan je later wel beslissen of je echt een nieuw systeem nodig hebt. Maar voor GTA IV zou ik toch eerst een nieuwe videokaart proberen.

gta iv kan hij echt niet spelen op dat ding daar voor heb je een Core 2 duo processor nodig met 2.4GHz
30 euro spenderen aan 1 spel of 600 euro aan een computer die bij tijds is waarmee je honderde spellen kan spelen
in ieder geval is het upgraden van deze pc alsnog niet echt nuttig

portal 2 zit hij ook al tegen het minimum aan te hikken

Als hij zegt dat hij Portal 2 kan spelen...

Of zo'n 350 piek uitgeven en de komende jaren nog alle games kunnen spelen:
- ASRock N68 GE3 UCC +-40
- Cooler Master GX-Lite 500W +- 40
- Team TED38192M1333HC9DC +-40
- AMD Phenom II X6 1045T +-120
- Ati hd6850 +- 120
- evt. een casefan: +-5

HDD kan je overbouwen, moet je wel eerst formatteren (dus alles back-uppen). Anders moet je een HDD er bij kopen (40-100 euro; 120-2000GB).

die pentium d heb ik er nu al in zitten en heb nu nog een ati radeon hd5450 gekocht. hoop dat ik daarmee wel een paar games mee kan spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan