Intel processor of toch maar AMD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Voor mijn nieuwe PC heb ik mij tot nu toe vooral gecontentreed op de pentium en mijn eerste keuze viel op de pentium D 830. Als ik mij nog goed herinner was een AMD vroeger beter voor games en een intel voor multimedia en dergelijke. Dit klopt nu blijkbaar niet meer?
Nu dacht ik eraan om toch ook nog eens naar de Athlon 64 X2 te zien en dan de Athlon 64 X2 3800+ of de 4200+. Ik heb er een aantal benchmarks op na gelezen en blijkt dat de athlon X2 4200+ meestal beter scoort dan de pentium D 830. Zowel voor games als voor de rest. (Op sommige tests is de pentium dan weer veruit de snelste).
Zijn deze tests betrouwbaar of zijn dit geforceerde resultaten? Mag ik uit deze tests besluiten dat bvb de Athlon X2 4200+ (of 3800+) sneller is dan de Pentium D 830?

(Het wordt er niet makkelijker op om een keuze te maken)

:)

't zit zo, er zijn mensen die vinden van niet maar 't is toch zo : AMD voor games, en intel voor foto-applicaties enzo... en een pentium D is niet altijd een dual core.. dat moet er wel ff bij staan ( heb ik ergens gehoord) maargoed als jij voor games gaat is een dual core een beetje useless...

Ik vind de stelling van redearedslider mogelijk wat kort door de bocht?

Een van de sterkere punten van de gemiddelde Intel was altijd de videocompressie.
Ik citeer even een stukje tekst uit een testje van Hardware Info :

Bij het zien van de score van de dual-core processor binnen onze DivX test moesten we toch even met onze ogen knipperen. We hebben de test ruim 10x opnieuw gedaan, maar deze scores bleven eruit komen: met de komst van de dual-core Athlon 64 X2 is AMD Intel voorbij gestreefd bij videocompressie.

voor de volledigheid hier de link naar het gehele artikel: http://www.hardware.info/reviews/AMD_Athlon_64_X2_4800+_Dual-Core_Processor_Test/565/8

Op zich heb je een juiste stelling m.b.t. games etc. alleen nu denk ik dat het mogelijk door AMD wat is ingelopen.
Ik ben over mijn AMD erg tevreden al moet ik eerlijk toegeven dat ik eerder dit jaar, toen ik nogal fanatiek met videofilms downloaden en alles wat daarbij hoort, aan de slag ben gegaan, het principebesluit had genomen om de volgende keer een Intel te nemen (voor het video gebeuren), Dit besluit stond inmiddels een maand of wat, maar werd een klein beetje ondermijnd door een testje zoals in de link aangegeven.

Simpelweg de stelling AMD -> games en Intel -> de rest, is m.i. anno (medio / eind) 2005 ietwat achterhaald........... lees vooral ook de conclusie van de Hardware info aan het eind van het artikel.

Laatst bewerkt:
Ik ga zeker niet voor games alleen. Het zou eigenlijk een all-round systeem moeten zijn. Daarbij komen af en toe wel games maar ook videobewerking.

ivm de link uit vorig antwoord: de Athlon X2 die daarin aangehaald wordt is denk ik wel de snelste maar de ook de duurste uit de reeks.

Mijn eigen keuze zal komen uit:
Intel Pentium D 830
Athlon 64 X2 3800+
Athlon 64 X2 4200+

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan