Intel Q6600 Overclock mogelijkheden !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vatoolol

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Ik ben van plan om mijn Q6600 te gaan overclocken naar ~3.00 Ghz of ken het nog hoger?
De vraag is of er overgeclockt ken worden zonder dat er een nieuwe CPU koeler op moet, zoals velen van jullie weten is de Q6600 heatfan niet de aller sterkste. Mensen met Q6600clock ervaring laat van jullie horen !!

Computer specificaties:
MOBO=Asus P5B-MX
CPU=Intel Q6600 @ 2,4Ghz
VGA=Nvidia 8600GTS
PSU=Corsair vx450W

Celsius:
System: 35C
CPU: 25C
AUX: 10C
Core1/2/3/4: ~13C

Ik heb een Antec NineHundred Case http://www.alternate.nl/html/product/prodPicPopup.html?artno=TQXAZ1

Bvd, Thomas:thumb:

of het hoger dan 3Ghz kan is altijd verschillend, maar 13 graden is heel koel voor een quad-core en ik weet niet of dat wel klopt.

De Q6600 is goed over te klokken. Echter de mate waarin is afhankelijk van de versie die je hebt, de B3 of G0. Eerstgenoemde heeft nogal last van hogere temperaturen.

Ook wil het oppervlak van de Q6600 wel eens niet helemaal vlak zijn. In dit geval heeft ie een kleiner oppervlak wat contact maakt met de koeler. Met als gevolg een hogere temp.

De Q6600 kan je makkelijk naar de 4 Ghz jagen, mits een goede koeling.
Een goede koeler is de volgende: http://www.cool-prices.nl/Producten...ty SCINF-1000 (Socket 478⁄775⁄754⁄939⁄940⁄AM2)

Je hooeft nooit in een moederbord te boren.
Hooguit een moederbord uitbouwen om aan de onderzijde een verstevigingsplaat aan te brengen. Dit om het gewicht van de koeler op te vangen.

Je hooeft nooit in een moederbord te boren.
Hooguit een moederbord uitbouwen om aan de onderzijde een verstevigingsplaat aan te brengen. Dit om het gewicht van de koeler op te vangen.

Zon pannekoek bij de mycom met ze stoere praatjes ja dit dat, als je deze CPUkoeler wilt installeren moet er alseerst in het moederbord geboord worden:confused::p

Wat een pannekoek.
Althans, het lijkt me zeer vreemd, en ben ze ook nog nooit tegengekomen.

Hey,

neem deze koeler, heb 'm zelf ook mijn Q6660 is 27C° :thumb:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HXLO11

ik heb mijn processor niet overgeklokt is gewoon standaard 2,4 GHZ, Wat heb je er eigenlijk aan als je je processor naar 3 GHZ overklokt zal ik dan prestatie verschil merken enz.?

Wanneer je de CPU overklokt naar bv 3.6 Ghz, zal je in games zeer zeker verschil merken. Natuurlijk mits de rest van de hardware toereikend is.

Wanneer je niet overklokt is een andere koeler niet nodig.

Dus in principe heb ik voor nix die 50 euro extra aan een koeler dan was die standaard ook goed genoeg geweest :P Ik heb mijn pc door alternate in elkaar laten zetten.

Maar de specs van mijn pc zijn:
Quad Core Q6660
2 GB GEIL 1000 MHZ
Gefore 8600GTS
Asus P5K

Maar ik keek net in de bios maar ik snap er nix van hoe mensen de processor overklokken ? hoe jaag ik 'm naar 3GHZ ?

Dus in principe heb ik voor nix die 50 euro extra aan een koeler dan was die standaard ook goed genoeg geweest :P Ik heb mijn pc door alternate in elkaar laten zetten.

Maar de specs van mijn pc zijn:
Quad Core Q6660
2 GB GEIL 1000 MHZ
Gefore 8600GTS
Asus P5K

Maar ik keek net in de bios maar ik snap er nix van hoe mensen de processor overklokken ? hoe jaag ik 'm naar 3GHZ ?

Goed overklokken is een tijdrovende zaak.
Om een goed stabiel (24/7)draaiend systeem te hebben, moet je stapsgewijs overklokken en testen.

Wanneer je weinig know how hebt mbt overklokken, zou ik het niet doen.
Ga je er eerst eens in verdiepen alvorens je überhaupt iets gaat doen.

Hey,

ik had net geprobeerd te overklokken, maar ik deed ineens een te grote stap hij was ineens 3,4 GHZ. Nou ik schrok ervan toen ik 'm opstarte begon mijn scherm te trillen de temperatuur kwam ook zeer hoog. Bijna fataal geweest leek 't wel, heb gauw alles weer op auto gezet dit doe ik nooit meer anders foetsie 240 euro :P

Hey,

ik had net geprobeerd te overklokken, maar ik deed ineens een te grote stap hij was ineens 3,4 GHZ. Nou ik schrok ervan toen ik 'm opstarte begon mijn scherm te trillen de temperatuur kwam ook zeer hoog. Bijna fataal geweest leek 't wel, heb gauw alles weer op auto gezet dit doe ik nooit meer anders foetsie 240 euro :P

Pfff, ik waarschuwde je nog. Overklokken moet je met beleid doen, en niet tussen twee boterhammen door.

Hey,

Lol, wat een ..... De Q6600 kan in veel gevallen met gewone luchtkoeling (wel een betere koeler dan stock natuurlijk) naar de 3,6 Ghz worden gebracht. De Q6600 Een trillend scherm door het overclocken van je cpu? Misschien kijk je teveel Uri Geller.. Leg er eens een vork op?

Laatst bewerkt:
Hey,

neem deze koeler, heb 'm zelf ook mijn Q6660 is 27C° :thumb:
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=HXLO11

ik heb mijn processor niet overgeklokt is gewoon standaard 2,4 GHZ, Wat heb je er eigenlijk aan als je je processor naar 3 GHZ overklokt zal ik dan prestatie verschil merken enz.?

Neem die maar niet. Met koeling is een grotere fan beter. Waarom? Betere koeling met minder omwentelingen per minuut. Dus wat je wil is minimaal 1 x 120 mm fan op je cpu koeler. Dan komen we bij de scythe infinity of de tuniq tower 120 uit.

Ik heb ook een q6600
asus rampage extreme socket 775
2 maal hd6950 2 gb
1000 wat voeding
6 gb ddr3
kast haf 932 advanced.

voordeel van de rampage extreme is als je noiet zoveel van oc weet dat je in het bios gewoon kan kiezen voor crazy en dan stelt het mobo alles zelf in.
Op crazy draait de cpu luchtgekoeld op 3.5ghz
cpu koeler is een zalman,weet zo niet precies uit mijn hoofd meer welke.
temps idle is 32 en als is de hele middag battlefield 3 heb gespeeld is de temp max 52 graden.
Nadat ik het op crazy heb gezet in bios heb via speedfan de voltages afgelezen en ze daarna handmatig met kleine stapjes naar beneden gebracht om zo laag mogelijke voltages te houden.
Voltage cpu is naar mijn gevoel nog te hoog en zou lager moeten kunen (volge nu op 1.40260) zo uit mijn hoofd.
verder nog wat andere voltages aangepast zoals de nb en sb (weet uit mijn hoofd niet meer hoeveel precies).

Zijn er mensen die ervaring hebben met hetzelfde bord en processor als ik en me verder kunnen helpen om verder te kunnen.

Gr Snarf

Graag een eigen topic aanmaken, het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarnaast is de topic van 2008, dus al lang niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan