Intel(R) HD Graphics Family waar update ik deze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Ik lees op veel pagina's dat ik mijn drivers moet updaten
Maar ik heb geen idee wat dat zijn en hoe die dingen werken

Ik heb al op intel site gekeken maar daar vondt ik niks dat me echt hielp
Ik wil namelijk een updated driver om de nieuwste games te spelen enzo.

Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb een laptop met deze driver
Intel(R) HD Graphics Family

Hoi,

Op site van je notebook de laatste update van je hd grapihics downloaden en installeren ps weet niet elke nieuwe games maar daar is de hd grafics niet echt geschikt voor dus of je er mee vooruit gaat???????

Laatst bewerkt:
Je kunt ook de Intel automatische update utility proberen: link

Tijs.

Dit krijg ik dan te zien:
Ik weet niet zeker maar sommige gamen vragen wel eens iets bepaalds te installeren
Zoals Nvidea Phxsics ofzo maar heb ik dan mijn drivers kapot gemaakt? want ik begrijp er niet veel man

wtez2h.png

Laatst bewerkt:
Je hebt een Intel onboard (in CPU) graphics, hiermee krijg jij echt niet iets van Nvidia.

Tsja, het staat er duidelijk:
Je KUNT de driver deïnstalleren die de fabrikant van je pc/laptop erbij geleverd heeft en dan de Intel-eigen driver installeren, maar op eigen risico.
Als ik de driver van de fabrikant van je pc/laptop bij de hand had op (bijv.) een cd-rom, dan zou ik gewoon proberen om de huidige driver te deïnstalleren, de pc herstarten en dan weer naar die utility gaan om te zien of de Intel variant het beter doet.
Mocht dat tegenvallen, de Intel driver weer deïnstalleren en de meegeleverde driver installeren. Stel dat je geen fatsoenlijk beeld meer krijgt na installatie van de Intel driver, dan de pc herstarten in Veilige modus en dáár de Intel driver deïnstalleren.

Tijs.

@crash: Waarom noem jij nu ineens nVidia? Zelfs de topic-starter heeft het alleen over Intel gehad...

Tijs.

Dan wordt me allemaal een beetje ingewikkelt.
Ik wil enkel de prestaties van mijn games verhogen.

Allemaal bedankt.

Gaat je niet echt merkbaar met driver update lukken. Dan zul je een goede losse videokaart moeten aanschaffen. Die Intel Graphics is niet om te gamen.

Laatst bewerkt:
Deze heb ik net geprobeerd te installeren maar dan zegt ie dat mijn computer niet voldoet aan de eisen.

2z8e1xv.png

EDIT: Volgens mij kan je toch geen nieuwe video kaarten in een laptop zetten ofwel?
En hij draait alle spellen gewoon goed zoals MW3.

Maar bijvoorbeeld Skyrim heb ik dan last van wat haperingen, wat wel te verhelpen is met lagere kwaliteit enzo maar das dan weer zo jammer.

Laatst bewerkt:
Drivers kun je ook beter even bij de laptop fabrikant opzoeken.

@Crash, en welke van deze moet ik dan downloaden om mijn video driver te updaten/upgraden?

Lastig aan te geven, staan twee Intel drivers. de rest is Nvidia.

Welke 2 zijn dan van Intel, en voor video driver? dan download ik die wel.

Laatst bewerkt:
Zou eerst de Chipset driver installeren, dan de VGA.
VGA
Description Vendor Version Size Date Download
VGA Driver Intel 8.15.10.2342 146.4 MB 06/25/2012 Download VGA_Intel_8.15.10.2342_ W7x86x64 .zip
VGA Driver Intel 9.17.10.2843 152.1 MB 10/18/2012 Download VGA_Intel_9.17.10.2843_ Win8x64 .zip
1 van de twee dus maar nodig, afhankelijk welke Windows je hebt.

Ik heb de VGA van 9.17.10.2843 genomen en de Chipset driver van 9.3.0.1021

Ik neem aan des te hoger het nummer des te beter en geupdater?
Ik zal jullie vertellen hoe dit is afgelopen nadat ik beide heb geïnstalleerd.

Owja inderdaad kmoest die andere hebben.

Ik download nu de goede.
Ik neem aan dat het voor de Chipset niet uitmaakt? daar zag ik geen bordjes met W7 of W8

EDIT: Kheb dus blijkbaar wel de W8 chipset geinstaleerd, maarja... ik plak die van 7 er nu wel op.

er staat allebei winvista?
ik instaleer de gene met winvistax64

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan