Intel(R) HD Graphics videokaart - HDMI beperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Besturingssysteem
XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo fijne helpers.

Ik zit met een issue. Neem mij niet kwalijk als er gebrek aan technische informatie is, ik ben geen held als het gaat om hardware etc.

Probleem:
Ik heb een laptop gekocht: Packard Bell EasyNote TE69CXP(1245NL8). Hierin zit een videokaart: Intel(r) HD Graphics (exacte benaming/type stond niet weergeven. Ik heb op de doos gekeken en de laptop zelf door gezocht).

Het probleem is dat, als ik HDMI inschakel en mijn bureaublad DUPLICEER dat de 'Primaire' display strepen trekt tijdens het scollen. Helaas valt hier geen screenshot van te maken omdat de strepen zo snel gaan, maar zijn zo erritant dat ik het toch wilde melden bij jullie

Het is een horizontale streep die in beeld komt tijdens het scrollen (over het hele beeld) en tijdens het scrollen schuift de 'streep' naar boven. (streep lijkt een beetje op wat je op TV ziet als bijv. een kentekenplaat word afgeschermd)

Via de software van de videokaart kan ik instellen welk beeld ik primair doe. Staat de laptop op primair, dan heb ik de streep (tijdens scrollen) op de laptop en staat de TV primair dan heb ik de strepen op de TV.

Mijn vraag: Zit ik met een defect in mijn videokaart of is de laptop bijv. gewoon te 'traag' om de beeldverwerkingen te doen? Ik heb de laatste update geïnstalleerd voor me driver.

Windows 8.1
Intel Pentium 2117u processor
Intel HD Graphics
4gb ddr3

Excuus als enige info ontbreekt om u opweg te helpen, nogmaals ik ben geen computer hero .

Bedankt voor jullie hulp en reacties !!!

Ik denk inderdaad dat je videokaart het niet bij kan benen. Je tv is waarschijnlijk full hd, en het zijn toch weer extra pixels die aangestuurd moeten worden.

Je zegt al de nieuwste driver te hebben. Heb je die via de site van Intel gedownload?

Hallo K1pje,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ja klopt. Via de originele software van de videokaart heb ik de update gedaan. Toen ik de update deed werd ik naar de website van Intel doorverwezen. Op de website werd automatisch gekeken welke hardware het was en zocht automatisch de daarbij horende laatste update.

En wat je zegt klopt: mijn tv is full-HD.

Ik mag dus veronderstellen dat mijn videokaart moeite heeft het eea bij te benen?

Kijk eens of Speccy wel aangeeft welke Intel Graphics HD het is.
http://www.piriform.com/speccy

Ik heb hier een PC staan met een onboard Intel Graphics HD videokaart en deze speelt prima HD films af op een Full HD tv. Ik gebruik deze ook als HTPC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan