Intel videokaart overclocken/vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

jipjan

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2009
Hallo,

In mijn laptop zit een... (zie afbeelding :D)

1. er staat dat er 1294 mb grafische geheugen beschikbaar is, maar word er nu maar 32 mb gebruikt???

- Zo ja, hoe kan ik de boel maxen
- zo nee, wat betekend het dan en hoe kan ik hem over-clocken (als het mogenlijk is)

edit: extra plaatje

alvast bedankt,

jipjan

Laatst bewerkt:
Beste jipjan,

De toegewezen videogeheugen kan meestal wel aangepast worden, het ligt er ook maar net aan wat voor videokaart je hebt en of je BIOS dit ondersteunt.

Kijk even in je videokaart software (panel) of daar wat opties in staan over videogeheugen.

Zo niet heb je nog kans dat het in je BIOS aanwezig is, succes.

Beste jipjan,

De toegewezen videogeheugen kan meestal wel aangepast worden, het ligt er ook maar net aan wat voor videokaart je hebt en of je BIOS dit ondersteunt.

Kijk even in je videokaart software (panel) of daar wat opties in staan over videogeheugen.

Zo niet heb je nog kans dat het in je BIOS aanwezig is, succes.

Ik heb bij allebei gekeken maar helaas niks gevonden :(

Wel toevallig...Ik heb dezelfde videokaart als jou:P (alleen beetje raar ik heb maar 256 mb en jij over de 1gb :S)

Wat je kan proberen is dit

ga naar Configuratiescherm. Dan zie je waarschijnlijk staan Intel GMA Driver For Mobile
of hij staat rechts onderin in je taakbalk (zo'n blauw raar mapje ofzo) moet je Gebruik Stuurprogramma op HOOG zetten.. misschien helpt dat iets..:rolleyes:

PS: Zou je ff een Dxdiag screen willen maken van dat beeldscherm wat er bij staat

Start>Uitvoeren>DxDiag>Beeldscherm

Gr Yorick

Laatst bewerkt:
De Intel driver pakt dynamisch meer werkgeheugen voor video taken al naar gelang het nodig is. Dus als je in een game zit kan het best zijn dat hij 200mb of meer voor de videokaart reserveert.

Overclocken is geen optie bij deze IGP van Intel. Bij oudere was er wel wat mogelijk, maar voor deze versie zijn er nog geen mogelijkheden bekend.

De Intel driver pakt dynamisch meer werkgeheugen voor video taken al naar gelang het nodig is. Dus als je in een game zit kan het best zijn dat hij 200mb of meer voor de videokaart reserveert.

Overclocken is geen optie bij deze IGP van Intel. Bij oudere was er wel wat mogelijk, maar voor deze versie zijn er nog geen mogelijkheden bekend.

Maar als ik meer dan 1gb heb waarom kan ik dan niet een spel bijv. als assasins creed doen of Far Cry 2?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan