Intel Virtualization Technology VMWare Workstation 9 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hallo,

Ik heb een probleempje op mijn laptop namelijk: ik kan geen virtuele machines meer draaien.
Iedere keer dat ik een virtual wil opstarten krijg ik de melding dat intel virtualization technology uitgeschakeld is,
Ik weet dat dit normaal gesproken in de bios in te schakelen is maar deze optie staat dus niet in de bios (kan zelf zeer weinig in de bios (bijna niks)).
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om intel virtualization technology op een andere manier in te schakelen?

Alvast Bedankt,

-Lolmaster15

Je laptop moet over dit tooltje beschikken vooralleer je het kan inschakelen. Kijk even naar de specificaties van je laptop .

Mvg
Bert

Intel virtualization technology is iets wat je in het Bios moet inschakelen, mits de moederbord van de laptop het ondersteund. Jammer dat er geen type/model laptop opgegeven wordt.

Volgens de specs op de site van intel ondesteund de cpu Intel® Virtualization Technology (VT-x).

Even als toevoeging:
De laptop is een MSI GT70-ONC
De CPU is een Intel i7-3610QM

als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Het staat inderdaad niet bij de specificaties van de laptop maar wel bij de specificaties van de CPU die erin zit(volgens intel).
Over de bios, weizigingen aanmaken in de bios vind ik zelf geen probleem doe ik wel vaker ( ben een ICT-er in opleiding dus heb er wel wat verstand van).
Maar helaas is de bios van de laptop veer gelimiteerd ik kan er zelf bijna niks in aanpassen.

Ik weet dat een Core I7 dat kan, heb er zelf ook eentje. Echter moet je Bios het ook ondersteunen, met het moederbord.

Helaas niet. Tenminste dat ik weet.

Laatst bewerkt:
hmm ok.
Is het goed als ik deze vraag open laat staan?
Meschien heeft iemand anders het antwoord op dit probleem.

Hier is nog steeds geen oplossing voor gevonden dus hulp is nog altijd welkom.

Na een tijdje tog nog het probleem gevonden.

Blijkbaar kan mijn laptop geen x64 virtuals draaien maar alleen x86....

Edit:
Tog is dit zeer raar want het is nog altijd een x64 CPU en alles draait verder gewoon 64 bits...
Als hiervoor tog nog een oplossing beschikbaar voor is hoor ik het graag!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan