intenret delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaber

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2004
hallo mensies,

Ik heb thuis een pc en laptop staan en een internet verbindingen. Nou heb ik een switcher gekoct om internet op bijde pc te zetten. Als ik de eerste kaber erin zet gaat het goed maar zet ik de tweede kabel erin voor de laptop dan valt internet weg bij de andere pc op alle beide pc's staan windows xp proffesional
iemand een oplossing ????

Weet je zeker dat de rest van je PC goed werkt?
Want volgens mij is je toetsenbord ook stuk.
Kan er bijna geen touw aan vast knopen.
En dat zou toch niet moeten als mede Mokummer.

Probeer het nog eens duidelijk uit te leggen.

Fonz

ok kijk of liever gezegd lees :p

Ik heb een laptop en een pc thuis en maar een internetverbinding. Ik heb een switcher gekocht om op beide pc's internet te zetten. Nou zet ik de kabel van mijn intenret in de switcher en van de switcher weer een kabel naar mijn pc. Werkt prima. Nou zet ik de volgende kabel van de switcher in de laptop dan valt mijn internet uit op de andere pc !!!

Ik dacht even dat je dronken was :-), maar goed.
Nu kunnen we lezen wat het probleem is.
Ik heb geen verstand van switchers, maar anderen wel.
Ik heb er gewoon een router tussen zitten, gaat perfecto.

Fonz

Maar nu ik even nadenk kom ik op het idee dat wanneer je het Engelse woord "switch" vertaald je het Nederlandse woord schakelaar krijgt.
Het lijkt me dat wat er bij jou gebeurd ook de bedoeling is van een schakelaar.
Dus ik heb het vermoeden dat je het verkeerde apparaat hebt gekocht.

Maar misschien hebben de anderen nog een idee?

Fonz

Laatst bewerkt:
misschien moet je een nieuw IP instellen! Moest bij mij wel met een Router en @home. Misschien dat dat werkt;)

Hij heeft GEEN router, hij heeft een switch.

Fonz

dus?? Het was gewoon een tip, damn, btw switch = hub? Dan kan het volgens mij niet ;) kan het ook fout hebben. Omdat je dan met 1 IP op 2 PC's zit

gaat alleen werken met een router.of je moet een tweede netwerk kaart in je pc zetten en daar de laptop op aan sluiten.maar dan heb je de switch niet nodig.wat je nu waarschijnlijk probeert is de switch rechtstreek op het modem ,volgens mij gaat dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan