Interactie tussen subformulieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliasAmado

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Beste Forumleden,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een hoofdformulier en daarbinnen zitten twee subformulieren (1 om gegevens in te voeren/wijzigen en 1 om als browser (alle records in een oogopslag te zien) te gebruiken). Deze subformulieren hebben dezelfde brontabel. Verder zijn beide formulieren gekoppeld met het hoofdformulier (deze heeft zijn eigen brontabel) d.m.v. een ID.

Wat ik nu wil is dat wanneer een gebruiker dubbelklikt op een record in de browser de geselecteerde (record) gegevens verschijnen in de andere subformulier zodat ik vervolgens deze gegevens (eventueel) kan wijzigen.

Ik weet dat ik iets moet doen bij het dubbelklikken-gebeurtenis, maar het is mij nog niet helemaal gelukt.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Alvast dank :thumb:

Gr,
Elias Freitas

Laatst bewerkt:
Even via een niet te moeilijke omweg.
Maak een formuliertje en zet daar een nieuwe knop op.
Je krijgt dan een wizard om de benodigde code te genereren. Zorg ervoor dat daarmee het formulier dat je met de dubbelklik wilt openen geopend wordt.

Kopieer de code die onder het klik event van het knopje gegenereerd is naar het dubbelklik event.

Je kunt nu in die code een where-clausule opgeven voor het formulier die moet je nog even samenstellen.

Waarschijnlijk heb je wel ergens een ID (identificatie).
Je moet dan een where-clausule maken die iets dergelijks zal zijn "ID = 12"

gerwin zei:
Je moet op een andere manier verwijzen naar de eigenschappen van een subformulier. Je moet voor recordsource FORM zetten. Als volgt dus:

Forms![frmProjecten]![subfrm_Aanvragen_Fondsen].FORM.RecordSource = "SELECT * FROM tblAanvregen WHERE lngProjectID=" & Me.lngProjectID

Moet lukken zo lijkt me.

Hoi Jongens,

Bedankt voor alle reacties. Ik kies momenteel voor de oplossing van Gerwin omdat mijn denkrichting meer die kant op gaat. Zo hoef ik immers niks aan de structuur van mn systeem te wijzigen. Misschien dat ik later een ander richting moet gaan indien het niet lukt op deze manier.

Hoi Gerwin,
Ik heb het geprobeerd zoals je voorstelde. Op zich geeft ie geen foutmelding, alleen verandert er niks op het scherm. Ik heb ook met filter geprobeerd. Dit geeft een lege scherm aan, wat ook wel vreemd is.
Ik stuur je hierbij (zie *.zip) de database. Misschien dat je even mee kunt kijken.
Het gaat om het formulier frmProjecten en de subformulieren subfrm_Aanvragen_Fondsen en subfrm_Aanvragen_Fondsen_lijst. Als ik dubbelklik op de subformulier subfrm_Aanvragen_Fondsen_lijst, wil ik de gegevens terugzien op het subformulier subfrm_Aanvragen_Fondsen.

Alvast harstikke veel dank. :thumb:

Gr,
Elias

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan