• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Interactief interframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

flithje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo,

Ik ben voor school/stage bezig aan een bepaald excel systeem.
in dit systeem werken mijn formules opzich prima. alleen wil ik het een beetje overzichtelijker maken. en daarmee bedoel ik het volgende

Ik wil een tabel maken met als titelnaam INVOER GEGEVENS. hier wil ik dus bijvoorbeeld als vraag: hoeveel deuren zitten er in het gebouw? hier kun je dan invullen bijvoorbeeld (6)
Dan moet er op dat moment 6 regels vrijkomen waar ik de naam van de deur in kan vullen en andere waardes.
Maar het moet ook zo zijn dat wanneer ik 3 deuren invul dat de onderste 3 regels die dus voorheen bijvoorbeeld deur 4, deur 5 en deur 6 waren. leeg worden gehaald en niet meer beschikbaar voor invullingen.

(als eventuele toevoeging natuurlijk dat wanneer ik 4 deuren invul, dat er dus op dat balkjes van naam bijvoorbeeld: Naam deur 1, of L x B of Aantal personen in staat zodat duidelijk is wat er ingevoerd moet worden maar dat hij bijvoorbeeld wel een foutmelding geeft wanneer er niets wordt ingevuld.)

Dus eigenlijk is de eerste alinea vraag 1 en de 2de tussen haakjes vraag 2.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb kunnen leggen en dat jullie mij kunnen helpen,

Voor dat jullie zeggen dat ik misschien verder had kunnen zoeken.

Dat heb ik gedaan en kon het niet vinden, vandaar dat dit het alternatief is.

BVD,

Paul van Lith

je voorbeeld is inconsistent:
soms staat het aantal naast de vraag en moet er een regel overgeslagen worden vanwege de kolomkopjes.
en soms anders.
dan weet de macro niet waar de regels ingevoegd moeten worden.
begin dus met consistentie aan te brengen.
en probeer zo min mogelijk samengevoegde cellen te gebruiken.

daarna neem je een macro op terwijl je de regels toe voegt.
bekijk de macro en pas hem aan .
eventueel plaats je dat bestand met macro hier.
en dan helpen de helpers je verder.

Hallo,

Bedankt voor het bericht.
Ik was eigenlijk gewoon opzoek naar soortgelijke command's / functie's die ik dan zou kunnen toepassen met een beetje logisch na denken.
Maar mijn kennis in excel blijkt niet voldoende te zijn. ik werk hem gewoon uit zonder deze functies. toch bedankt!

mvg

Paul van Lith

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan