• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

interactieve berekening inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plantenman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2013
ik heb een tabel gedownload via Microsoft (berekening annuiteitenhypotheek). Als ik deze ingevuld heb, opsla en weer open is het percentage bovenin afgerond naar beneden op een heel getal (scheelt me te veel rente :o)
om die fout op te lossen (na veel zoeken) moet ik interactieve berekening inschakelen aanvinken, daarna is het probleem verholpen, echter na afsluiten is het vinkje steeds weg en blijf ik met een foute berekening zitten. moet dus iedere keer overnieuw het vinkje zetten na opstarten excel en daarna het bestand openenen.
wie weet hoe excel dit vinkje wél vast houdt.
Dank alvast.

Ik denk dat je het over Iteratieve berekening hebt ipv interactieve ......

Dit wordt meestal gebruikt om een kringverwijzing te omzeilen, post eens een voorbeeld.

bedankt

beiden hartelijk dank voor de ractie
ik heb in de instellingen interatieve berekeningen aangevinkt.
daarna de tabel weer geopend, toen ging de berekening goed.
na afsluiten van excel blijft het vinkje niet staan bij interactie berekeningen bij de formule instellingen,
maar na weer opvragen blijft de formule niet goed staan.
soms onbegrijpelijk (voor mij dan) maar het is opgelost.

hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan