Interessant?? Op maat gemaakt headphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Ik ben op dit moment bezig met een marktonderzoek en vroeg me het volgende af:

zouden op maat gemaakte 'in-ear'-headphones interessant kunnen zijn, voor een verkoopprijs van ongeveer € 150,-. Vanwege het feit dat de oordopjes precies passen, zal de geluidskwaliteit optimaal zijn. Nadeel is wel dat een bezoekje aan een audicien vereist is ivm een oorafdruk.

Wat vindt iedereen hier van?

Het bedrijf waar ik voor werk zou dit kunnen produceren, echter we zijn nog enigsinzs onzeker over de marktpotentie.

ik denk dat er weinig mensen zijn die dit soort oordopjes willen kopen, er zijn ook in-ear oordopjes van rond de 120 euro die ook goed / geruisloos geluid geven.
Ten eerste omdat 150 euro niet niks is... of je moet een echte muziek liefhebber zijn die geen achtergrond geluiden meer wil horen
en ten tweede omdat je eerst naar de audicien moet voor een afdruk.

en met de concurrent bedoel ik dus zo iets:
- Altec Lansing IM616

Als je nog andere muziek-fans (ipod fans) zoekt, www.macosx.nl zitten genoeg muziek fans

Laatst bewerkt:
goedkoper wil niet zeggen beter...
maar duur wil ook nie zeggen dat het beter is ;-)

maar er zit wel een wereld van verschil in oordopjes. Voor de één belangrijk voor de ander niet

Ik denk dat de markt gewoon te klein is (nederland) voor zo'n produkt. je zal al internationaal moeten gaan, maar dan zit je weer met het maken van de afdruk.
Ik ken 2 echte audiofielen die het liefst luisteren naar de luidsprekerboxen en als het echt niet anders kan gebruiken ze een full-size koptelefoon (zo'n ding die je in de jaren '70 veel zag)
Je zou meer in de richting van artiesten moeten gaan die speciale, op maat gemaakte oordopjes gebruiken op het podium.

dank voor jullie reacties. Het is best nuttig om eens te peilen wat iedereen hier van vindt. Ik hoop dat er nog meer mensen zijn die willen reageren!

Om nog even in te gaan op wat daarnet gezegd werd: je kunt ervan uit gaan dat de geluidskwaliteit absoluut top is. Doordat het oordopje precies aansluit op je oor zul je nagenoeg geen enkele geluiden uit de omgeving horen, en daarnaast zit er een luidspreker in van de beste kwaliteit. Duidelijk een product dus voor de echte muziekliefhebber.

De vraag is alleen of deze 150 euro wil neerleggen, en een bezoekje aan de audicien.

ik zelf zou het niet doen omdat €150 niet niks is.
maar is het eigenlijk wel toegestaan qua veiligheid omdat je geen achtergrong geluiden meer hoord?
geen verkeer en dat soort dingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan