Interet verbinding delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henky88

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hoi !

ik hebe 2 pc naast elkaar, ik heb er een router tussen gezet om een thuisnetwerk te maken, alles lijkt in orde, alleen ik krijg het niet voor elkaar om de internet verbinding te delen van mij pc (die alleen is verbonden met een wifi livebox) naar pc 2
ik heb de internet verbinding al op delen gezet maar blijkbaar geeft de router die tussen e 2 pc's staan de verbinding niet door, weet iemand hoe je dit kunt verhelpen ?

begrijp ik het goed dat je twee routers gebruikt, de livebox en een tweede tussen beide pc's? Lijkt mij niet een optimale constructie als dit het geval is. Je kan dan beter een switch of hub tussen zetten.

Anders moet je de tweede router goed configureren dat deze de data goed doorgeeft. Het kan zijn dat de tweede router verkeerd geconfigureerd staat en alle data tegenhoud...

thnx voor je reactie !!
jah het is een ingewikkelde constructie dat klopt, maar dit omdat de livebox moeite heeft 2 verbindingen te houden dus als ik 2 wifi verbindingen heb met beide pc's vallen ze beide steeds weg, dus ik ga nog een goed puzzelen met mn router, heb je mischien een paar tips over hoe ik het dan goed kan configureren ?

als je echt een router er tussen wilt blijven houden zou ik van de livebox een kabel naar de router doen en vanaf daar alle andere computers voorzien van kabels / verbindingen via Wifi...

voor de rest moet je wat puzzelen. ALs je alleen voor Wifi een router wilt gebruiken misschien kan je de router dan als Accespoint gebruiken in plaats van een router. Dan is de router/accespoint alleen een doorgeefluik voor data en verzorgt de livebox nog voor de verdeling van ipadressen e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan