intern adres buiten netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Sorry, dit is meer een algemene netwerkvraag en wist niet waar ik ze anders kon zetten.

Ik zou moeten weten wat de naam of het adres is van een computer voor een andere computer buiten het netwerk (of dus in een ander netwerk),

De computer in dat netwerk heeft een intern ipadres, dus iets als 192.168.x.y
en dan heeft het netwerk ook nog een extern ipadres... dus: x.y.z.w

maar hoe moet ik het adres van die pc nu ingeven vanaf een pc in een ander netwerk?
eerst het interne en dan het externe? eerst het externe en dan het interne? en gewoon achter elkaar of gescheiden door een ".",":",";" of iets dergelijks?

edit:
extra vraagje: stel dat ik twee pc's rechtstreeks met elkaar zou verbinden (dus de netwerkkabel van de ene rechtstreeks naar de andere), hebben deze dan allebei ook een (intern) ipadres en kunnen ze elkaar met dat ipadres herkennen?
Of gewoon het externe ipadres ingeven in de veronderstelling dat de juiste pc dan zelf wel gevonden wordt of dat er wordt gevraagd naar een extra (het intern) adres?
 
Laatst bewerkt:
wat heb je zelf al ontdekt op het internet.
Dit lijkt mij namelijk een huiswerk vraag?
zo nee....
vertel dan met welk programma je dit wilt verbinden.
 
Het is geen huiswerkvraag hoor:d
Ik studeer absoluut niet iets dat met ict te maken heeft, dat is m'n vrije tijd.

Maar ik wil gebruik maken van 'extern bureaublad' en ik heb nog geen tijd gehad om er mee te experimenteren (alleen binnen m'n eigen netwerk) en morgen zou het vanaf de eerste keer moeten lukken... (met een pc in een ander netwerk)
 
de andere computer moet weten dat jij je aanmeld.
en dan log je in met het externe ip nummer

bekijk de help van extern bureaublad daar staan diverse voorbeelden van hoe het moet.
 
Maar als ik het externe ipadres invul weet mijn pc toch alleen maar dat het adres van het netwerk (de router)? En hoe weet mijn pc dan welke van de tiental computers in dat netwerk dat ie moet nemen?
 
kijk en zo komt er steeds meer informatie die nuttig kan zijn.
Kun je een vpn verbinding maken?
Zit er een server bij.

ik maak via een vpn tunnel verbinding met een bedrijfsnetwerk.
 
Wat is een vpnverbinding?

geen server nee

gewoon netwerk1 - router1 - internet - router2 - netwerk2
Die weg moet ik "overwinnen"

Bovendien is het zo dat ikzelf maar beheerder ben van 1 van de twee netwerken, aan het andere netwerk kan ik dus geen routerinstellingen of dergelijke veranderen (aan de pc die ik in dat netwerk wil bereiken wel), dus het is een beetje afwachten of poort 3389 op die router openstaat of niet. Daarom was ook mijn tweede vraag: stel dat ik niet voorbij de router geraak, is het mogelijk om met mijn laptop naar de pc in het andere netwerk te gaan en ze met de netwerkkabel rechtstreeks met elkaar te verbinden?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan