intern - extern

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
ik weet niet of dit het goeie forum is, maar ik heb een vraag
het gaat over een harde schijf. deze is intern. maar omdat mijn pc niet open kan( ik krijg m niet open zonder de behuizing zwaar te beschadigen) wil ik deze graag extern maken.
mijn pc heeft al wel een harde schijf binnenin, maar te wijnig naar mijn smaak. het lijkt me zonde om een externe harde schijf te gaan kopen omdat ik nog een interne heb liggen.

weet iemand hoe dit kan, of beter gezegt als dit kan. oftewel van een interne harde schijf een externe maken.

als het niet kan, dan kan het niet :thumb:

Elke PC is gemakkelijk open te maken.

Wat heb jij er dan voor eentje ??? Een Leopart tank ofzo

LOL: een leopard tank!!! :D

Maar ELKE pc gemakkelijk te openen... Eeeehhh,
Ik heb al heel wat pc's geopend, maar ik HEB me soms achter m'n oren moeten krabben.
MAN-MAN-MAN... Wie verzint nou zo'n constructie.
Maar achteraf is het me altijd gelukt de kast te openen, vaak met achteraf zoiets van: Tjonge, ja, als je het eenmaal weet......
Als je in je jeugd met lego of mecano gespeeld hebt, heb je een kleine voorsprong, maar goed kijken en mechanisch inzicht - eventueel met een handige buurman, oom, tante, kleuterjuf of fietsenmaker :) - zal het toch echt wel moeten lukken.

Maar niet iedereen heeft dat. En ik kan me voorstellen dat een systeem beschreven door Nadir best eens niet zo makkelijk kan worden opengemaakt als je nooit met lego of mecano hebt gespeeld ...:confused:

Er bestaan inderdaad ingewikkelde constructies die achteraf eigenlijk heel simpel zijn.

Maar een hint:
Ik heb hier ook wel eens een PC gehad waarvan de zijkant helemaal beschadigd en ontzet was omdat het ding volgens de eigenaar niet te openen was.
Deze PC was dus van het meest simpele type: Twee schroefjes los achter op de PC van de linkerzijkant en daarna deze zijkant iets ( ongeveer 1 cm ) naar achteren schuiven en voila hij was open.

En nu komen we dus terug op de vraag: welk merk en type PC heb je? Misschien is dat een betere oplossing dan een extern kastje, aangezien die, zoals ik al zij erg duur zijn.

ik heb een FUJITSU SIEMENS SCENIC N
het is gewoon een standaart deskop pc, en hij lijkt heel gemakkelijk open te gaan
maar :shocked: neeh ikke krijg m niet open..
heb het ook al aan mensen gevraagt maar tevergeefs
en ik heb zelf ook al wat pc open zien gaan maar ik wil de kap niet beschadigen dat is mijn grootste ideaal:D

dit is een foto maar je ziet de achterkant helaas niet, en misschien heb ik een iets andere versie, maar hij ziet er zo van voren wel exact hetzelfde uit
n300.jpg

Laatst bewerkt:
Nope... het is niet hezelfde als mijn pc,
de kap moet naar achter open, althans dat lijkt er veel op want ik heb de kap wel een klein stukje naar achter kunnen schuiven,

toch bedankt

Laatst bewerkt:
Je moet de kap niet naar achteren trekken, maar vanaf de voorkant de hele pc uit de behuizing schuiven!, incl. het voorfront!

Je moet de kap niet naar achteren trekken, maar vanaf de voorkant de hele pc uit de behuizing schuiven!, incl. het voorfront!

Yepp, deze PC is helemaal het simpelste van het simpelste.
Je hebt er zelfs niet eens een schroevedraaier voor nodig en de foto's in de link zijn volgens mij duidelijk genoeg om te zien hoe dat ding open moet.

jaah.. ik heb m open gekregen :D

het is een beetje druk binnen met de bedrading, maar dat is geen probleem

bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan