Intern geheugen Acer Aspire 5050

Status
Niet open voor verdere reacties.

New Javaman

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Berichten
12
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5050 laptop. Het werkgeheugen was 512mb, deze heb ik vervangen door 2 x 2gb geheugen.Als ik via configuratiescherm naar systeem en hier bij systeemeigenschappen op tabblad algemeen kijk dan geeft deze bij Kloksnelheid aan 2.00GHz, 2,25GB.

Mijn vraag is dan ook moet dit niet 3,2GB zijn en zo ja hoe krijg ik dit voor elkaar.

Alvast bedankt
Teus van Dijk
 
En je weet zeker dat deze laptop 4 GB ondersteunt?
Ik zie meerdere types van de 5050, welke is het?
Verder is het zo dat je met een 32 Bits OS maximaal tot 3.2 GB kan want meer wordt door het OS niet herkend maar dat wist je zelf al.
Ik betwijfel sterk dat een laptop waar standaard 512 MB in zit ook 4 GB aan kan.
 
He Raymond

Volgens de beschrijving kan ik 'm uitbreiden tot 4GB, het is een aspire 5050/3050.
Dus in theorie moet het kunnen echter in de praktijk dus niet.

Ik hoop dat je een oplossing hebt in ieder geval bedankt voor je reactie

Teus van Dijk
 
Normaal zou ik zeggen er gaat een deel naar je videokaart toe maar 1 GB naar die kaart is erg veel.
Sorry, maar ik zou het even niet weten.
 
Hoi !

Ik geloof direct dat je Acer 4 Gig ondersteunt, maar: heb je gekeken of dat voor enkelzijdig- of dubbelzijdig geldt ?

M.a.w.: heb je op de Acer-site gekeken welk geheugen er werkt als je er 2 x 2 Gig in stopt ?

Meestal is het zo dat je het maximaal toegestane geheugen alleen onder strikte voorwaarden kunt gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Ik geloof direct dat je Acer 4 Gig ondersteunt, maar: heb je gekeken of dat voor enkelzijdig- of dubbelzijdig geldt ?

M.a.w.: heb je op de Acer-site gekeken welk geheugen er werkt als je er 2 x 2 Gig in stopt ?

Meestal is het zo dat je het maximaal toegestane geheugen alleen onder strikte voorwaarden kunt gebruiken.

Greetz,

Harry.

Hoi

Kan op Acer site niets hierover vinden, wat zijn strikte voorwaarden ???

GRTEUS
 
Hoi !

Merk - type - enkel of dubbelzijdig.

Staat gegarandeerd op de Asus-site.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

@Raymond: uiteraard heb je helemaal gelijk.

Ik ben toevallig bezig aan een Asus; vandaar de stomme fout mijnerzijds !

Greetz,

Harry.
 
He

Staat niets op acer site of er moet nog een ander zijn.
Wat bedoel je met enkel of dubbelzijdig ?
GRTEUS
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan