Intern geheugen MSI CR620

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik heb wel eens gelezen dat het werkgeheugen belangrijk is voor de snelheid, is dat juist?
Zoja dan heb ik de volgende vraag en zo niet dan hoor ik dat graag en hoeft dit ook niet verder beantwoord te worden.

Ik heb geen problemen met mijn geheugen maar ik zou graag willen weten of er een manier is om te weten of ik het werkgeheugen van mijn laptop nog kan vergroten. Het is een MSI CR 620 en het werkgeheugen is nu 4Gb. Ik weet niet hoeveel balkjes er nu in zitten, ik weet niet waar ik dat kan vinden.
Ik weet hoe het precies zit en of er ruimte is voor bijv. een balkje van 2Gb erbij te zetten?
Kan iemand dat zien of is er iemand die weet hoe ik dat kan uitzoeken?
 
Het geheugen van deze laptop (DDR3 1066) kan tot 8 GB uitgebreid worden (alleen interessant als je 64bit Windows draait)
Een groter geheugen kan het systeem zeker sneller maken, dit is afhankelijk van de applicaties die je draait, het systeem hoeft dan minder of zelfs helemaal niet van het virtueel geheugen (op de harde schijf) gebruik te maken.
De laptop heeft 2 geheugenslots, er kunnen dus 2 modules van 4 GB in.

Met het (gratis) programma PC Wizard kun je (naast talloze andere zaken) uitvinden welk type geheugen er nu in zit en of dit 2 modules van 2 GB zijn of 1 module van 4 GB, in het laatste geval kun je er gemakkelijk één bijzetten, in het eerste geval moet je alles vervangen. PC Wizard download: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html

Om het fysiek te vervangen moet je de L-vormige onderplaat losschroeven. De geheugenmodules zitten naast de harde schijf.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank. Ik denk dat er twee in zitten want dat dacht ik te zien toen ik de ventilator schoonmaakte.
Ik zal eens scannen en dan weet ik het zeker. Zoals ik begrijp zal het de laptop wel een stuk sneller maken.
Als er 2 inzitten van 2gb dan kan ik niet 1 balkje vervangen voor een balkje van 4gb zodat het 6 gb is in totaal?

Helaas kan ik de link niet gebruiken om pc wizard te downloaden want dit wordt tegengehouden door mijn Eset Smart Security. "Potentieel ongewenste inhoud".

Via een website waar geheugen wordt verkocht heb ik gescand. Er is alleen geen geheugen voor mijn laptop van 4gb het is allemaal max. 2gb. Ik heb bij meerdere aanbieders gezocht op merk en type laptop.
 
Laatst bewerkt:
Ojee.... CR620 blijkt een "verzamelnaam" te zijn voor een hele serie laptops met zeer uiteenlopende specs. Bij mijn bovenstaande antwoord was ik van deze specsheet van MSI uitgegaan: http://www.msi.com/product/nb/CR620.html#?div=Specification

De letter/cijfer combinatie welke achter "CR620" staat is belangrijk. Het is inderdaad zo dat er in bepaalde modellen maar 4GB past. Ook de gebruikte CPU's zijn zeer verschillend (i3 (330M en 380M), i5, maar ook Celeron P4600 (in de MSI CR620-1060XEU)
 
Ik ga er maar niet aan beginnen want straks koop ik geheugen en werkt het niet.
Bedankt voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan