Intern geheugen plaatsen in Acer Extensa 5220

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssjjooeerrdd

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
hallo allemaal,
ik heb een vraagje. ik heb pas een laptop gekregen, deze had 1 gb ram geheugen. vandaag had ik 2 gb extra ram geheugen besteld (ik krijg het morgen binnen).
Nu is de vraag: hoe moet ik dit doen? en kan ik deze naast mijn 1 gb ram erbij plaatsen zodat ik in totaal 3 gb ram heb?
alvast bedankt.

hallo allemaal,
ik heb een vraagje. ik heb pas een laptop gekregen, deze had 1 gb ram geheugen. vandaag had ik 2 gb extra ram geheugen besteld (ik krijg het morgen binnen).
Nu is de vraag: hoe moet ik dit doen?.

Aan de onderkant van je laptop zit een afdekplaat. deze zit met ongeveer 4 a 5 schroefjes vast (afhankelijk van type). deze draai je los en dan zal je het dimmetje kunnen zien. door de beugeltjes opzij te drukken kun je het huidige dimmetje eruit halen. dan de nieuwe scheef erin plaatsen en dan naar beneden drukken tot de beugeltjes het dimmetje weer vastzetten.

en kan ik deze naast mijn 1 gb ram erbij plaatsen zodat ik in totaal 3 gb ram heb?
alvast bedankt.

afhankelijk van het type laptop ligt het eraan wat er maximaal in kan. dit zou je op de desbetreffende site van de fabrikant terug kunnen vinden of in de handleiding.

groeten,

Discount PC

Laatst bewerkt door een moderator:
afhankelijk van het type laptop ligt het eraan wat er maximaal in kan. dit zou je op de desbetreffende site van de fabrikant terug kunnen vinden of in de handleiding.

groeten,

Discount PC

ik had volgens mij gezien dat er 2 "slots"waren. zitten deze dan ook achter dat klepje?
en als ik onder mijn laptop kijk, zie ik een klep met veel schroeven. en nog wat andere klepjes. misschien kan je het zien bijgevoegd plaatje. alvast bedankt.

Bijlagen

• laptop onderkant.jpg
    laptop onderkant.jpg
    102,3 KB · Weergaven: 167
Je moet eerst de accu uit de laptop halen, samen met de stroomstekker uiteraard.
Dan maak je alle schroefjes los van dat plastic kapje. (dat stuk dus met die schroeven).
Hier zie je het geheugen als wel zitten, waarschijnlijk heb jij 2x 512MB en dus moet je in elk geval een reepje eruit halen.
Als ik jou was, dan had ik dat andere reepje van 512MB er ook uitgehaald, aangezien het niet veel werkgeheugen is en je kans hebt op bsod's of dat je laptop niet eens meer opstart.
(dit gebeurt vaak met verschillende soorten geheugen, als je op de MB's na identiek geheugen hebt maakt het niet zo heel veel uit)
Stop dan je nieuwe geheugen erin en doe hem weer dicht, waarna je hem kan testen.:thumb:

Je moet eerst de accu uit de laptop halen, samen met de stroomstekker uiteraard.
Dan maak je alle schroefjes los van dat plastic kapje. (dat stuk dus met die schroeven).
Hier zie je het geheugen als wel zitten, waarschijnlijk heb jij 2x 512MB en dus moet je in elk geval een reepje eruit halen.
Als ik jou was, dan had ik dat andere reepje van 512MB er ook uitgehaald, aangezien het niet veel werkgeheugen is en je kans hebt op bsod's of dat je laptop niet eens meer opstart.
(dit gebeurt vaak met verschillende soorten geheugen, als je op de MB's na identiek geheugen hebt maakt het niet zo heel veel uit)
Stop dan je nieuwe geheugen erin en doe hem weer dicht, waarna je hem kan testen.:thumb:

bedankt man, het is me helemaal gelukt. het was een fluitje van een cent!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan