Intern geheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotar

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

Ik vraag me af of ik mijn interne geheugen moet uitbreiden. Ik speel het spel Prototype en hij loopt vrij langzaam. Nu heb ik ergens op een site gelezen dat je via CTRL-ALT-DEL eerst je piek van je geheugengebruik (kB) moet vergelijken met je Totaal Fysiek geheugen kB in het tabblad Prestaties. Dit kwam ongeveer uit op een piek van 1.300.000 tegen 1.047.916. Dus te weinig bedenk ik mij zo.

Ik heb deze pc: http://www.dealtime.com/xPF-Acer-Ac...-bit-1GB-DDR2-160GB-SATA-HDD-Dual-Layer-DVDRW

Verder nog wat info via van Diagnostisch hulpproramma voor DirectX:

Besturingsysteem: Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, build 2600)
BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz (2CPu's)
Geheugen: 1024 RAM
Wisselbestand: 668MB gebruikt, 1756MB beschikbaar
DirectX versie: DirectX 9.0C (4.09.0000.0904)

Ik heb (volgens mij) 2 slots naast elkaar zitten op mijn moederbord. Op deze 'chips' staan de volgende omschrijvingen:

512 MB 1Rx8 PC2-4200U-444-12
HYMP564U64 BP8-C4 AB 0620 C

Het blijkt (denk ik) van een mer Hynix (Korea 07) te zijn.

Tevens staat er op het moederbord DDR2 667.

Misschien ter info:

Ik heb geen standaard video-kaart in dit systeem zitten maar een NVIDIA GeForce 8500 GT.

Wat adviseren jullie mij om een 'snellere/beter presterende' pc te krijgen?

Mocht ik intern geheugen moeten aanschaffen? Kan iemand mij een link geven waar ik dat het beste kan doen, of kan ik beter naar de winkel gaan?

Alvast bedankt!

Ja dat is een goede, dat ik 2 dagen geleden al geprobeerd, toen stond Prototype er echter niet tussen. Nu wel en de site adviseert me om maar even een nieuwe computer te kopen omdat mijn CPU niet voldoet:

Minimum: Intel(R) Core(TM) 2 Duo 1.86 GHz or AMD Athlon(TM) 64 X2 4000+ or better
You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz

Is er geen andere manier?

Het programma geeft toch de resultaten FAIL en PASS .

Hoe ziet dat er uit ?

Met het programma neem ik even aan dat je het spel Prototype bedoelt. Nee, het is gewoon speelbaar, hij is gewoon traag.

O sorry, ik zie dat je systemrequirementslab bedoelde.

Hij geeft Fail aan, en dan zie je 6 streepjes waarvan de eerste 2 rood zijn. Dan staat er na 'Min'. en de tekst FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.

Ja zover was ik ook al, het gaat mij erom, is er niet een andere goedkopere mogelijkheid? Ik ga toch echt geen nieuwe pc kopen voor een spelletje.

Als je systeem niet aan de eisen voldoet zijn er 3 mogelijkheden:

1) spel niet spelen
2) systeem upgraden
3) nieuw systeem kopen

Laten we voor optie 2 gaan. Hoe doe ik mijn systeem upgraden?

Let wel: je spreekt hier met iemand die inhoudelijk niks van computers weet.

Upgraden is geen echte mogelijkheid in jouw geval. Je moet als eerste een adere processor hebben en wat dat betreft kun je met die pc geen kant op helaas....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan