Intern geheugen uitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

baz19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum, en heb een vraagje over mijn geheugen.
Voor 1 week terug heb ik mijn intern geheugen uitbergreid met 2 gig nu 4 gig geheugen.
In totaal heb ik nu 4 kaartjes van 1 gig de kaartjes die er in zaten waren corsair TWINX2048-5400C4 en ik heb er nu 2 kaartjes corsair TWINX2048-6400C4 in gedaan omdat die van 5400 niet meer werden verkocht, volgens de site van corair en asus (mijn merk moederbord) moest dit allemaal kunnen.
Nu heb ik het geheugen dus in de slots gedaan, en windows geeft ook keurig aan dat er 4 gig intern geheugen is maar nu is dus het raare dat hij nog nooit over de 50 proccent geheugen gebruik is geweest. Ik heb nu dus het idee dat de 2 gig die ik er bij in heb gezet niet gebruikt wordt.

De geheugen kaartjes heb k al op verschillende manieren in de slots gehad maar heb steeds het zelfde.
Ik draai windows 7 64bit
moederbord: asus p5w DH deluxe

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft:confused:

gr Bas

Laatst bewerkt:
Hoé meet jij het geheugengebruik, m.a.w. wat is de conclusie die we moeten trekken uit het feit dat er nooit meer dan 50% wordt gebruikt? Feit is namelijk dat je eerder blij dan verdrietig moet zijn dat er maar 50% wordt gebruikt. Het betekent dat er dus ruimschoots voldoende geheugen aanwezig is.
Als je trouwens een Windows 32 bit versie draait dan zal nimmer meer dan 3.2 gig gebruikt kunnen worden. Heb je de 64 bit versie dan wordt wél de volledig 4 giga benut.

Ik meet mijn gegeugen bij windows taakbeheer bij prestaties, daar blijft bij beschikbaar altijd 2 gig staan ook als ik zware proggama's of spellen speel.
En via een programma van logitech voor g15 toetsenbord komt hij nooit boven de 50% uit.
Eerder toen ik 2 gig in mijn pc had zat hij regelmatig aan de 90 of 100% bij zware spellen, dus vandaar dat ik het erg raar vindt dat nooit ook maar 1 procentje boven de 50 uitkomt.

Download en installeer de wizard2009 eens : Klik en kijk daarna hoeveel systeemgeheugen er wordt herkend.

Links boven kiezen voor 'Download latest version' en vervolgens voor 'uitvoeren'. Haal tijdens de installatie wel het vinkje weg bij Yahoo toolbar installeren, tenzij je de toolbar wil hebben.

Laatst bewerkt:
Zoals gast0225 ook al zegt, het is maar goed dat het niet gebruikt wordt. Dit betekent gewoon dat je nu voldoende geheugen erin heb zitten.
Om te controleren of de pc het geheugen wel echt ziet kun je altijd even kijken naar je systeeminformatie: Windowstoets+PauseBreak
Achter "Geinstalleerd RAM geheugen:" zie je staan hoeveel je geinstalleerd hebt.. Dat zou bij jouw 64bitssysteem gewoon 4GB moeten zijn.
Het is altijd beter om een stukje over te houden aan werkgeheugen dan de volle 100% te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Oke heb PC WIZARD gedownload en die geef inderdaad ook aan dat er 4 gig geheugen was. ook via windows toets + pause break geeft hij aan dat er 4 gig is geinstalleerd.
Ik vind het nog steeds een beetje raar maar het zou wel goed zitten dan.
Bedankt voor de snelle reactie's!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan