Intern geheugen van Toshiba naar HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuvjee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hallo allemaal,

Kortgeleden is mijn laptop stukgegaan door een defect aan het moederbord, en omdat ik toch al van plan was een nieuwe te kopen heb ik hem dus vervangen.

Mijn oude laptop was van het merk Toshiba, type A135 S2276.
Hier zitten echter nog wel bruikbare dingen in zoals 2 kaartjes van 1 GB aan intern geheugen.

Ik was van plan deze in te brengen bij de laptop van mijn zus, en mijn oom.

De types van deze laptops zijn:
- Asus A9RP
- HP 6110

Ik heb al gecontroleerd of de laptops extra geheugen aankunnen, en ze kunnen beide tot een maximum van 2GB.

Mijn vraag hierbij is: Kunnen mijn geheugenkaarten zonder problemen worden ingebracht in deze laptops, of zijn er hier ook nog verschillende merken/types bij?

En moet er nog iets geinstalleerd worden? of gaat het allemaal vanzelf?

Alvast bedankt,

Kevin.

Je kan het geheugen zeker proberen over te zetten.
Heeft het geheugen dezelfde specificaties?

Ook al is dat niet het geval kan je het toch proberen.
Maar let wel dat de modules fysiek hetzelfde moeten zijn.
Leg de oude en nieuwe module dus even op elkaar of de uitsparing precies overeen komt.

Als dit het geval is kan je de laptop nooit beschadigen.
Misschien start hij niet op met het nieuwe geheugen maar als je het oude geheugen terug plaatst werkt dat zeker weer!

Succes met testen! :D

Okee,

Met 'fysiek hetzelfde' bedoel je neem ik aan gewoon dat het dezelfde kaarten zijn. met de zelfde afmetingen etc.?

Is het ook mogelijk om het er bij in te plaatsen, zonder dat de andere kaart eruit wordt gehaald?

Ja, met fysiek hetzelfde bedoel ik inderdaad de afmetingen.
Echter is elke SO-DIMM even groot met formaat

Je moet dus goed opletten of de pins (contactjes) hetzelfde eruit zien en dat de uitsparing tussen de pins op dezelfde plek zit.

Als dat het geval is moet het geheugen (redelijk) makkelijk in het slot passen. Hierbij niks forseren dus ;)

Je kan het ook gewoon naast het bestaande geheugen zetten als je een vrij slot hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan